Plinska skladišta su na 89% popunjenosti. Terminal, koji se suočava sa snažnim protivljenjem ekologa, zapeo je u testnoj fazi jer su neki zahtjevi za odobrenje - npr. protupožarna zaštita - za dva broda za regasifikaciju još uvijek bili neispunjeni.
Regionalno ministarstvo okoliša priopćilo je da su ti zahtjevi sada ispunjeni. Deutsche Regas je rekao da su dva broda, smještena u luci Mukran sada povezana na plinovodnu mrežu zemlje. Prema NDR-u, prvi teret ukapljenog prirodnog plina očekuje se u Mukranu tek krajem augusta.
Zaustavljanje uvoza plina iz ruskog plinovoda nakon invazije Ukrajine natjeralo je Njemačku da se preorijentiše i pronađe nove dobavljače. Sada uvozi većinu plina iz europskih susjeda poput Norveške i Nizozemske putem plinovoda, ali je potrošila milijarde eura na postavljanje nekoliko domaćih terminala za uvoz LNG-a za uvoz plina putem brodova.
Tek oko pet posto plina koji je Njemačka koristila prošle godine ušlo je u zemlju brodovima. Od svih izravnih isporuka LNG-a koje su stigle do nje 2023., velika većina dolazi iz SAD-a. Njemačka već upravlja s dva LNG terminala na svojoj obali Sjevernog mora.
Aktivisti za zaštitu okoliša i neki drugi stručnjaci kritizirali su poticanje zemlje na LNG, tvrdeći da su planovi napuhani i da su nacionalni i europski klimatski ciljevi ugroženi. Također se brinu da bi golemi infrastrukturni projekti mogli ugroziti lokalne ekosisteme. Ekološka udruga Environmental Action Germany (DUH), koja se nastavlja boriti protiv Baltičkog LNG terminala na sudu, rekla je da niko nije želio niti trebao projekt.
"LNG terminal je skupa i nepotrebna investicijska ruševina", utvrdio je Constantin Zerger, stručnjak aktivističke skupine za energiju i klimu i istaknuo da su njemačka skladišta plina puna.