“Nagli porast potražnje za letovima zbog povećanja ulaznog turizma nadmašio je kapacitet nabavke rafinerija nafte, a problem je dodatno pogoršan nedostatkom radne snage u fazi distribucije“, navodi Kyodo News sa sjedištem u Tokiju, pozivajući se na neimenovane izvore iz Vlade i industrije.
Ovaj razvoj događaja natjerao je ministarstva da razmotre protivmjere jer bi problem mogao umanjiti pokušaje za revitalizaciju regionalnih ekonomija međunarodnim turizmom uoči vrhunca ljetnje sezone.
Vlada prefekture Hiroshima u zapadnom Japanu saopštila je da je jedna strana aviokompanija morala da revidira planove za povećanje broja azijskih letova zbog nedovoljnog snabdijevanja gorivom, dok se druga susreće s izazovima u osiguravanju goriva za ljeto.
Novi aerodromi Chitose, Asahikawa i Obihiro na Hokaidu na sličan su način pogođeni nestašicom goriva jer su planirali povećati broj letova.
Nacionalno udruženje guvernera razmatra da zatraži od centralne Vlade da preduzme mjere jer se aerodromi u dijelovima regiona Kansai, Shikoku i Kyushu takođe suočavaju s poteškoćama u povećanju broja letova, prema izvorima iz lokalnih vlasti.
U Japanu veletrgovci nafte na osnovu ugovora snabdijevaju putničke avione gorivom rafiniranim od sirove nafte. Ne mogu naglo povećati proizvodnju jer su konsolidovali pogone u očekivanju srednjeročnog do dugoročnog pada potražnje za naftnim derivatima.
Osim toga, došlo je do nedostatka vozača i aerodromskih radnika koji su uključeni u proces transporta goriva od rafinerija do aerodroma i točenja u avione.