Firma MW Motors predstavila je električni model Luka sa retro dizajnom i stilskim elementima klasičnih BMW i Aston Martin automobila od prije 60-ak godina.
Jedna od zajedničkih karakteristika većine konceptnih vozila i aktuelnih modela na električni pogon je njihova moderna spoljašnjost, začinjena dozom futurizma u dizajnu.
Češki MW Motors krenuo je drugim putem. Izgled njihovog električnog automobila inspirisan je zaboravljenim prototipom, takođe češke auto-kompanije, Tatra JK2500 iz 1957.
Prednji dio modela Luka, sa svojom specifičnom maskom hladnjaka, oblikovan je pod uticajem BMW vozila iz tog vremena, a zadnji podsjeća na tadašnje Aston Martine.
I dok je spoljašnjosti potpuno u retro stilu, unutrašnjost je savremenija, sa ukrasnim detaljima od ugljeničnih valkana, digitalnom instrument tablom i velikim ekranom multimedijalnog sistema.
Luka koristi aluminujumsku konstrukciju, kako bi se postigle uštede u masi, prijeko potrebne električnim automobilima zbog teških pogonskih baterija.
Umjesto jednog, centralnog, MW Motors je za pogon vozila odabrao 4 elektromotora – svaki od ovih agregata pokreće po jedan od točkova.
Ukupna kombinovana snaga električnog pogonskog sistema nije naročito impresivna i iznosi svega 66 ks (48 kW), a elektromotori se napajaju energijom iz baterija kapaciteta 21,9 kWh.
Automobil od 0 do 100 km/h stiže za 9,3 s, a maksimalna brzina je 146 km/h.
U kompaniji MW Motors tvrde da je Luka u stanju da pređe i do 300 km sa punim baterijama.
Ovaj češki elektroautomobil još je u fazi razvoja, pa nije poznato kada će početi serijska proizvodnja i kolika će biti njegova cijena.
Energetika.ba