najnovije istraživanje

Električni automobili gube domet pri snažnoj kiši

Autor: Energetika.ba
Foto: Unsplash
Francuski Automobile Propre je istraživao pad dometa tokom ekstremnih kiša. Jasno je da je to ograničavajući faktor.

Kao i kod automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, sloj vode koji se nakuplja ispred gume pruža otpor pri kotrljanju. To znači da je automobilu potrebno više snage za vožnju istom brzinom.

Visoka vlažnost vazduha, također, uzrokuje veći aerodinamički otpor. Hladniji vazduh ima veću gustinu, dok hladna površina puta utječe na temperaturu guma. Što je hladnije, potrošnja se više povećava. Da bi se dobili što bolji rezultati, ispitivanja su sprovedena na istoj ruti, na identičnoj spoljašnjoj temperaturi i bez klima uređaja, da bi se što bolje izolovala prekomerna potrošnja zbog kiše.

Kako navodi Revija HAK, merenja su između ostalog obavljena na modelima Cupra Born, Peugeot e-3008, Renault Scenic e-Tech i Audi e-Tron GT RS.

Istraživanja su sprovođena na putu, po pljusku, dakle ne u laboratorijskim uslovima. Dakle, možemo reći da bi rezultati mogli da budu i precizniji, ali su svakako indikativni, prenosi Autoblog rs.

Dodatna potrošnja je iznosila 4 kWh na 100 kilometara, smanjujući domet za procenjenih 16,7 posto. To dovodi do gotovo 60 kilometara manjeg dometa vožnje po punjenju. Za poređenje: brža vožnja (130 km/h) po suvim uslovima rezultira dodatnom potrošnjom od 1,2 kWh na 100 kilometara. Zbog toga električni automobili pređu u prosjeku 15 kilometara manje.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba