Električni automobili prelaze prag od 5% u prodaji novih vozila
Prijelomnom tačkom u prihvaćanju nove tehnologije smatra se onaj prag, nakon kojega počinje njen ulazak u "mainstream", krivulja prodaje naglo skreće prema gore, pa vrlo brzo dolazi do eksponencijalnog rasta i dominacije na tržištu. Na taj način, krivuljom rasta oblika slova "S", na masovno tržište ulaze sve nove tehnologije, a različit im je prag, nakon kojega započinje period naglog rasta.
Analitičari Bloomberga kažu da je za električne automobile ta granica na 5% udjela u prodaji novih vozila. Prema podacima iz zemalja gdje se to već dogodilo, može se ekstrapolirati i trend za ostale, u kojima električni automobili tek trebaju doći do "magičnih" 5%.
Krivulje za, primjerice, Norvešku, Dansku, Island, Irsku, Nizozemsku, ali i Kinu, pokazuju da nakon što u jednoj godini električni automobili dođu do udjela u prodaji od 5%, već u naredne četiri godine dolaze do 25%, a u desetak godina do značajne tržišne dominacije. Niti jedna zemlja do sada nije "čekala" duže od tri godine da joj udio električnih automobila u prodaji sa 5% skoči na 15%.
Tokom 2023. godine spomenuti je prag "masovnog prihvaćanja" prekoračen u 31 zemlji svijeta, za koje podatke možete vidjeti u priloženim grafikonima. Lider je Norveška s gotovo 80%, a malo preko praga sada su i Grčka, Italija, pa i Bugarska i Mađarska.
U Hrvatskoj je prošle godine, usput rečeno, zabilježeno 2,9% novih registracija električnih vozila, pa kod nas prijelomna tačka, dakle, još nije dostignuta. Sjeverne nam komšije, Slovenci, već prelaze 10% kad je riječ o odabiru novih električnih vozila.
Gledano globalno, prag od 5% premašen je 2021. godine, a u posljednjem tromjesečju 2023. električna su vozila bila zaslužna za 12% prodaje. Kad je riječ o hibridnim vozilima, za njih se prijelomnom tačkom smatra udio od 10%.