Novosti

Evropa zaostaje u utrci za sirovinama koja se koriste za prroizvodnju baterija za električna vozila

Autor: Energetika.ba

Evropski proizvođači automobila osigurali su manje od šestine ključnih sirovina koje će im trebati do 2030. za proizvodnju baterija za električna vozila, pokazuje analiza koja predviđa veliku potražnju i tržišnu borbu oko resursa zelene tehnologije.

Proizvođači automobila osigurali su ugovore za 16% litija, kobalta i nikla potrebnih za postizanje svojih ciljeva prodaje električnih automobila 2030. godine, stoji u analizi Transport&Environmenta (T&E), lobističke organizacije sa sjedištem u Bruxellesu, piše The Guardian.

Dva najveća svjetska proizvođača električnih automobila, Tesla u SAD-u i kineski BYD, bili su znatno ispred mnogih svojih evropskih konkurenata u osiguravanju pristupa ključnim sirovinama, otkrili su istraživači.

Baterije koje se koriste u uređajima od mobitela do automobila izrađene su od precizno kontrolisanih kombinacija metala. Postoji globalna utrka da se pronađe dovoljno litija, najlakšeg metala, ali kobalt i nikal također su važni u mnogim baterijama.

"Tesla i BYD daleko su ispred većine europskih konkurenata"

Analiza je pokazala da su proizvođači automobila objavili sporazume koji pokrivaju samo 14% litija, 17% nikla i 10% kobalta potrebnih za postizanje ciljeva za 2030. EU i Ujedinjeno Kraljevstvo zabranit će prodaju novih automobila na fosilna goriva 2035. godine.

Julia Poliscanova, direktorica za vozila i mobilnost u T&E-u, rekla je sljedeće:

"Postoji jasna razlika između ciljeva proizvođača automobila u vezi s električnim vozilima i njihovih ključnih strategija vezanih uz minerale. Tesla i BYD daleko su ispred većine evropskih konkurenata, koji se tek sada bude i suočavaju s izazovom osiguravanja baterijskih metala."

T&E je objavio da su Mercedes-Benz, BMW i Hyundai/Kia proizvođači automobila s velikim evropskim operacijama koji najviše zaostaju za konkurentima. Ford, Volkswagen i Stellantis otkrili su planove za opskrbu mineralnim baterijama koji ne zaostaju bitno za Teslom i BYD-om.

Neki od proizvođača automobila možda imaju tajne dogovore s rudarskim ili rafinerijskim kompanijama o opskrbi metalima, dok drugi traže načine za smanjenje ili eliminaciju skupog kobalta i nikla. Uprkos tome, razmjeri ponude detaljno navedeni u javno objavljenim ugovorima sugerišu kako će se proizvođači automobila namučiti kako bi ispunili svoje električne ciljeve.

Potražnja za litijem učetverostručit će se do 2030. godine

Analiza je u skladu s predviđanjima podatkovne kompanije Benchmark Mineral Intelligence da će potražnja za nekim ključnim materijalima značajno premašiti ponudu u narednoj deceniji.

Benchmark Mineral predviđa da će se potražnja za litijem učetverostručiti do 2030. godine jer se Kina, Evropa, a potom i SAD brzo odriču benzina i dizela. Međutim, prognoze sugerišu da će 2030. doći do manjka litija od 390.000 tona, u usporedbi s globalnom proizvodnjom od 2.7 miliona tona. Također se predviđa manjak kobalta i nikla, što bi moglo ograničiti tempo odmaka od benzinskih i dizelskih automobila.

Caspar Rawles, glavni službenik za podatke Benchmarka, kaže za The Guardian:

"Srednjoročno, pa čak i dugoročno, litij će vjerojatno biti ograničavajuć faktor u stopi koju industrija baterija može postići."

Velikim rudarskim projektima obično treba najmanje pet godina da počnu proizvoditi materijal u velikim razmjerima, a čak sedam godina ako je bilo potrebno prikupljanje sredstava, dodaje Rawles. To bi značilo da će investicijske odluke trebati donijeti u sljedećih godinu ili dvije kako bi se povećala opskrba do 2030. godine.

Poliscanova je rekla da će strategije opskrbnog lanca biti ključne za prijelaz na električna vozila u Evropi, kao i da će učiniti neke kompanije zastarjelima. Međutim, dodala je kako su evropski proizvođači ispred konkurenata iz Kine i SAD-a u "čišćenju opskrbnih lanaca". Prethodno je utvrđeno da su neki dobavljači minerala koristili dječji rad, iskorištavali slabo plaćene radnike ili koristili metode štetne za okoliš.

(Energetika.ba)

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba