Novosti

Prelazak na električna vozila gasi 70.000 radnih mjesta u Italiji

Autor: Energetika.ba
MarelliParts2023-2

Štrajk više od 200 radnika talijanskog proizvođača autodijelova Marellija vjesnik je posljedica prijelaza EU-a na električna vozila koji bi u Italiji mogao ugasiti do 70 hiljada radnih mjesta, upozorava udruženje autokompanija ANFIA.

Marelli, u vlasništvu američkog fonda KKR, planira zatvoriti tvornicu u regiji Emilia Romagna, koja proizvodi dijelove motora s unutrašnjim izgaranjem za automobilske grupe uključujući Stellantis, Volkswagen i BMW.

Poslovanje je postalo "neodrživo" budući da EU od 2035. planira zabraniti prodaju novih benzinskih automobila, objašnjavaju.

Štrajk pokazuje izazove s kojima će se vlade suočiti u prijelazu industrije i privrede na "zeleniju energiju" kako bi ostvarile ambiciozne klimatske ciljeve i poboljšale energetsku sigurnost.

Prijelaz na 'zeleni prijevoz' mogao bi samo u Italiji ugasiti do 70.000 radnih mjesta, upzorava lobi automobilske industrije ANFIA. Marelli je zamrznuo plan o zatvaranju tvornice, ali je potvrdio da neće nastaviti proizvodnju.

Kompanija je osnovana 2019. nakon što je Fiat Chrysler (FCA), sada dio grupe Stellantis, prodao odjel za dijelove Magneti Marelli japanskom Calsonic Kanseiju, u vlasništvu KKR-a, za 5,8 milijardi eura.

Marelli je u to vrijeme imao 43.000 radnika, uključujući 10 hiljada u Italiji. Njihov je broj u talijanskim pogonima u međuvremenu smanjen na 7.300 dok je u ostatku svijeta povećan za 50.000.

Kompanija je najavila da će otpustiti i 167 radnika u pogonu u francuskom Argentanu, koji proizvodi dijelove za motore s unutrašnjim izgaranjem.

Stellantis je jedini veliki proizvođač automobila u Italiji, ali talijanska industrija dijelova druga je po veličini u Evropi, prema ANFIA-i, i opskrbljuje nekoliko proizvođača automobila u inostranstvu.

Ali, čak 40 posto talijanskih dobavljača specijalizirano je za tehnologiju unutrašnjeg izgaranja, a preko 70 posto njih izloženo je toj tehnologiji, upozorava udruženje.

Zbog oslanjanja na tu tehnologiju i dominacije malih preduzeća, koja čine dvije trećine kompanija u sektoru dijelova, Italija bi mogla pretrpjeti posebno teške posljedice u prijelazu na električnu energiju.

Talijanski proizvođači dijelova imaju potrebno znanje i vještine za proizvodnju više orijentiranu na električna vozila, tvrdi profesor menadžmenta na Sveučilištu u Veneciji i naučni direktor Centra za automobilsku i mobilnost inovacija (CAMI) Francesco Zirpoli.

Glavna je prijetnja nestanak talijanske automobilske industrije, objašnjava Zirpoli. Italija je devedesetih godina proizvodila više od dva miliona automobila godišnje, a sada ih proizvodi manje od milion, prenosi Hina.

(Energetika.ba)

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba