Kina je lani okončala jedanaestogodišnji program subvencioniranja kupovine električnih vozila. Međutim, neke lokalne vlasti i dalje nude pomoć ili porezne olakšice kako bi privukle ulaganja, a nude i subvencije za potrošače.
Prodaja električnih vozila u Kini, najvećem svjetskom automobilskom tržištu, porasla je u prvih devet mjeseci za 29 posto. Na globalnom tržištu poskočila je za 34 posto, javlja HININ specijalizovani portal Zelena Hrvatska.
U istraživačkoj kompaniji napominju da su novembar i decembar za Kinu vrlo dobri mjeseci kada je posrijedi prodaja vozila.
"U oktobarskim brojkama vidljivo je da potražnja za električnim vozilima u Kini niže rekorde unatoč ukidanju subvencija i 2023. bit će još jedna uspješna godina za Kinu po prodaji električnih vozila", procjenjuju u Rho Motionu.
Visoke kamatne stope
Prodaja električnih vozila u Evropi porasla je za 26 posto, uz nešto slabiju potražnju zbog gašenja subvencija, utvrdila je kompanija, ukazujući na ukidanje poticaja u Njemačkoj u rujnu. Subvencije su važan čimbenik na njemačkom tržištu jer gotovo dvije trećine registrovanih osobnih automobila čine ona za komercijalnu namjeru, tumače.
Tesla, Mercedes Benz i Volkswagen upozorili su da kupce u regiji odbijaju visoke kamatne stope i prigušeno tržište.
U Sjevernoj Americi pak prodaja električnih vozila skočila je ove godine za čak 78 posto. Prema Rho Motionu, za sjevernoameričko tržište 2023. bit će još jedna snažna godina, s lavovskim udjelom Tesle budući da tradicionalni proizvođači usvajaju manje ambiciozne planove o povećanju proizvodnje.
Teslin tržišni udio ipak se smanjio u trećem tromjesečju na oko 50 posto, najnižu razinu od izlaska na tržište, unatoč sniženim cijenama, prema oktobarskom izvještaju tvrtke za pružanje usluga Cox Automotive.
(Energetika.ba)