100-120 novih

Sjeverna Makedonija će nabaviti električne autobuse za gradski prevoz

Autor: Energetika.ba
Foto: Unsplash
Sjeverna Makedonija bi do sljedeće grijne sezone trebalo da ima 100-120 novih električnih autobusa, poručio je premijer Hristijan Mickoski.

Premijer Hristijan Mickoski očekuje da će do naredne grijne sezone u zemlji biti 100 do 120 novih električnih autobusa koji će saobraćati u javnom gradskom prevozu u gradovima koji imaju organizovan takav prevoz, prenijeli su lokalni mediji.

On je istakao da se trenutno analizira tržište i traži najbrži način da zemlja dobije 100-120 autobusa na struju. Način plaćanja, kako je dodao, trebalo bi da ime neki grejs period i da bude u više polugodišnjih rata kako se ne bi opteretio republički budžet.

Lokalne samouprave koje imaju javni gradski prevoz dobile bi autobuse i prateću infrastrukturu, kao što su punjači za električne autobuse. Prve procjene govore da bi bilo potrebno oko 50 e-punjača.

On je naglasio da će većina električnih autobusa biti namenjena Skoplju.

Premijer Mickoski je to izjavio u trenutku kada je zbog problema sa naftnim derivatima JSP Skoplje smanjilo broj autobusa na ulicama. Vlada Severne Makedonije je bila primorana da lokalnom javnom preduzeću da na kredit 250 tona nafte.

Mickoski je izjavio da je gradski prevoz u nadležnosti Grada Skoplja i da očekuje da se situacija stabilizuje.

Električni autobusi polako preuzimaju primat u Evropi, dok je njihovo uvođene u regionu prilično sporo. Treba reći da ova vrsta vozila može da pomogne u smanjivanju zagađenja vazduha u gradskim sredinama. Tako su u 2023. električni autobusi po udjelu u nabavci novih autobusa u Evropi po prvi put prestigli vozila na dizel, prenosi Balkan Green Energy News. U tome su prednjačili Slovenija, Danska, Holandija, Irska i Finska.

Kada je riječ o regionu, Grad Zagreb je nedavno započeo nabavku prvih električnih autobusa. Prvo će biti kupljena četiri autobusa, a zatim će uslijediti i nabavka još 70 na električnu energiju i vodonik.

Inače, u skladu sa propisima EU do 2035. novi gradski autobusi moraće da imaju 100 posto niže emisije CO2, a kamioni 90 posto do 2040. godine. Novi standardi znače da će se drastično smanjiti broj autobusa i kamiona na dizel, a povećati na čistija goriva.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba