Stellantis i Zeta Energy zajedno će razvijati litij-sumporne baterije za električna vozila
Budući da troškovi baterija značajno utječu na cijene električnih vozila, proizvođači automobila nastoje razviti alternativne tehnologije za jeftinija vozila. Za razliku od tradicionalnih litij-ionskih baterija, litij-sumporne baterije ne koriste skupe materijale poput nikla ili kobalta, što rezultira nižim troškovima proizvodnje, iako su kraćeg vijeka trajanja.
“Očekuje se da će litij-sumporne baterije koštati manje od polovice cijene po kWh (kilovatsatu) koliko trenutno koštaju litij-ionske baterije”, rekli su iz Stellantisa i firme Zeta Energy.
Sporazum je usmjeren na razvoj lakših baterija, ali s energetskim potencijalom usporedivim s litij-ionskom tehnologijom, dodali su, prenose Financije hr.
Takva bi tehnologija mogla povećati brzinu punjenja baterije do 50 posto. Ugovor uključuje razvoj pretprodukcije i planova za buduću proizvodnju do 2030. godine, prenosi Reuters.
“Revolucionarne tehnologije za proizvodnju baterija, kao što je litij-sumpor, mogu pomoći Stellantisu da postane ugljično neutralan do 2038. te istovremeno osigurati našim korisnicima optimalan i cjenovno pristupačan proizvod”, rekao je Stellantisov tehnološki direktor Ned Curic.
Cilj je da se baterije proizvode unutar postojeće gigatvorničke tehnologije, oslanjajući se na kratki i potpuno domaći opskrbni lanac u Europi ili Sjevernoj Americi, rekle su dvije firme.
Stellantis također podupire startup Lyten, koji je u oktobru najavio da planira uložiti više od 949,95 miliona eura u izgradnju prve svjetske gigatvornice za litij-sumporne baterije u Nevadi, saveznoj državi SAD-a.