Najava "smrti' dizelskih motora, prisiljavaju konstruktore na radikalne poteze.
Tako se deceniju nakon što je sišla sa scene, priziva povratak tehnologije PDE (Pumpe-Düse Einheit), koju je Volkswagen koristio od 1998. do 2008.
Naime, direktno ubrizgavanje preko sklopa sa visokim pritiskom pumpe i brizgaljke koji se ugrađuje u svaki cilindar posebno (engl. Unit Injector), omogućava pritiske od 3.000 bara.
Premda ne pruža preciznost regulacije kao "common-rail', omogućava 5 do 10 odsto nižu potrošnju, dakle i emisiju ugljen dioksida CO2.
Posljednja su istraživanja pokazala da se time mogu postići efekti, kojima se poništavaju negativnosti, prvenstveno u emisiji azotnih oksida NOx i čestica čađi.
No, sistemi za redukciju štetnih oksida i uklanjanje čađi znatno su napredovali u deset godina otkad je sistem PDE napušten.
Sada bez problema može ispuniti norme Euro 6b, koje stupaju na snagu na jesen 2019., uz benefite u snižavanju potrošnje i emisije CO2.
Energetika.ba / NN