Zašto su kineski električni automobili konkurentniji od zapadnih
Vozači sve češće primjećuju marke koje su do nedavno bile gotovo nepoznate. Tradicionalni zapadni proizvođači suočavaju se s velikim pritiskom jer novi kineski konkurenti donose modele s visokom tehnologijom i povoljnijom cijenom. Kupce privlače kvaliteta, pouzdanost i moderni dizajn, a stereotipi o lošoj kineskoj robi u sektoru električnih vozila više ne vrijede.
Napredna tehnologija po nižoj cijeni
Prema riječima RJ-a Scaringea, izvršnog direktora Riviana, kineski proizvođači često nadmašuju tehnologiju zapadnih kompanija, osim Tesle i Riviana. Rivian je čak rastavio više kineskih automobila kako bi detaljno proučio njihovu konstrukciju i tehnološka rješenja, što je standardna praksa u autoindustriji. Iako se tehnologija može činiti naprednom, niža cijena vozila dolazi od kombinacije subvencioniranog razvoja i jeftinije radne snage, a ne od nekakvih skrivenih tajni.
Zašto protekcionizam ne pomaže
Scaringe upozorava da protekcionizam neće riješiti problem konkurentnosti, piše Zimo. Mnoge ključne sirovine, uključujući rijetke minerale, dolaze iz zemalja s kojima Zapad nema dugogodišnje trgovinske odnose. Primjer je nikal, ključan za proizvodnju baterija, čiji je najveći svjetski proizvođač Indonezija. SAD nema dovoljne rezerve, a lokalne zajednice nerado prihvaćaju rudarske projekte. Osim toga, teško je pronaći radnu snagu spremnu raditi u takvim uvjetima.
Globalna trgovina kao rješenje
Kako bi se održala konkurentnost u proizvodnji električnih vozila, međunarodna trgovina i otvorenost prema novim partnerima postaju presudni. Moderni opskrbni lanci zahtijevaju suradnju s državama koje ranije nisu bile u fokusu zapadnih ekonomija. Bez stabilne opskrbe ključnim sirovinama, teško je proizvesti vozila po konkurentnim cijenama i zadržati tehnološki napredak.