U EU 2023. godine registrovano više od 1,5 miliona električnih vozila
Pritom je značajan rast zabilježen na vodećim tržištima kao što su Francuska (za 14,5 posto) i Španija (za 10,6 posto). Nasuprot tome, njemačko tržište automobila u decembru je palo za primjetnih 23 posto.
Uprkos tome, automobilsko tržište u EU-u zaključilo je 2023. sa solidnim rastom od 13,9 posto u usporedbi s 2022. godinom. ACEA javlja kako je lani prodano ukupno 10,5 miliona automobila.
Na svim tržištima ostvaren je rast prodaje, osim u Mađarskoj (pad za 3,4 posto). Dvoznamenkasti dobici zabilježeni su na većini tržišta, uključujući tri najveća – italijansko (rast za 18,9 posto), špansko (16,7 posto) i francusko (16,1 posto).
Naprotiv, Njemačka je zabilježila skromniji rast od 7,3 posto na godišnjoj razini, pod utjecajem slabijeg rezultata iz decembra.
Tržište automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem koji kao pogonsko gorivo koriste dizel u decembru 2023. poraslo je za 5,1 posto. Tome su značajno doprinijela ključna tržišta poput Italije (rast za 24,9 posto) i Njemačke (rast za 16,1 posto).
To je rezultiralo s ukupno 3,7 miliona prodanih automobila s benzinskim motorima i povećanjem za 10,6 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Uprkos zadržavanju vodstva s 35,3 posto tržišnog udjela tokom 2023., 'benzinci' su doživjeli blagi pad u odnosu na 36,4 posto u 2022. godini.
Tržište automobila s dizelskim motorima u EU nastavilo je silaznu putanju u prosincu, smanjivši se za 9,1 posto. Taj pad bio je očit na nekoliko ključnih tržišta, uključujući tri najveća: Španiju (pad broja novih registracija za 26,5 posto), Francusku (pad za 22,2 posto) i Italiju (pad za 19,7 posto). Međutim, Njemačka odskače od tog trenda s rastom od 10,3 posto.
Na koncu, u 2023. je prodano 1,4 milijuna dizelskih automobila na koje je otpadalo 13,6 posto tržišnog udjela, u odnosu na 16,4 posto u 2022. godini.