Euro 7 će mjeriti emisije čestica mikroplastike iz guma, a uvodi se i još jedna novina
U sklopu paketa o Euro 7 normi, EU je po prvi put uvela ograničenja emisija čestica mikroplastike iz guma i kočnica za automobile i komercijalna vozila, a uvest će se i ekološki pasoš. Nova ograničenja su dio Euro 7 paketa, koji će stupiti na snagu od 2026. godine.
Evropski parlament je prošlog mjeseca zvanično odobrio blažu verziju budućih pravila o zagađenju, odnosno Euro 7 normi, koja će stupiti na snagu od 2026. Prema novim pravilima, nivo emisije izduvnih gasova će ostati identičan onom koji je postavljen za Euro 6. Umjesto toga, nova pravila će po prvi put uvesti ograničenja emisija čestica mikroplastike iz guma i kočnica.
Tako će se, na zahtjev Evropskog parlamenta, broj čestica iz izduvnih gasova mjeriti na nivou PN10 umjesto PN23. U osnovi, nivo PN10 uključuje mjerenje mnogo manjih čestica. Za gume i kočnice, emisije će se mjeriti prema standardu PM10 i primjenjivat će se na automobile i kombije.
Ograničenja su sljedeća:
3 mg/km za električne automobile;
7 mg/km za automobile sa termalnim motorima, hibride i gorive ćelije;
11 mg/km za komercijalna vozila.
Uz ova ograničenja, Euro 7 paket također predviđa uvođenje minimalnih zahtjeva za performanse izdržljivosti baterije u slučaju hibridnih i električnih vozila.
Zahtjevi su sljedeći:
Za putnička vozila: minimalno 80% kapaciteta od početka životnog vijeka do 5 godina starosti vozila ili do 100.000 kilometara i 72% do 8 godina ili 160.000 kilometara;
Za kombi vozila: minimalno 75% kapaciteta od početka životnog vijeka do 5 godina ili 100.000 kilometara i 67% do 8 godina ili 160.000 kilometara.
Ekološki pasoš za vozila
Još jednu novinu predstavljaće uvođenje ekoloških pasoša za vozila. Svaki pasoš će biti dostupan za svako vozilo i sadržavat će informacije o njegovoj ekološkoj efikasnosti u trenutku registracije. Ove informacije uključuju: ograničenja emisije zagađivača, emisije CO2, potrošnju goriva ili električne energije, električni domet i vijek trajanja baterije.
Konačno, vlasnici će također imati pristup ažuriranim informacijama o potrošnji goriva, zdravstvenom stanju baterije, emisiji zagađivača i drugim relevantnim informacijama. Nadalje, od svih proizvođača će se tražiti da zaštite svoje automobile kako bi spriječili neovlašteno djelovanje u sistemima za kontrolu emisija.
To se jedino može postići digitalizacijom praćenja vozila.