Kineski proizvođač električnih vozila BYD prvi put pretekao Teslu u prodaji
Promjena u kvartalnom rangiranju prodaje električnih vozila signalizira rastuću konkurenciju na globalnom tržištu električnih vozila. Ali, divno je vidjeti da su i BYD i Tesla proširili svoje proizvodne kapacitete i uživali u rekordnoj prodaji u posljednjoj deceniji, prenosi Sinhua.
Istovremeno rast BYD-a i Tesle pokazuje da nije uvijek loše imati jakog konkurenta.
Izvršni direktor Tesle Elon Musk u intervjuu za Blumberg TV 2011. Godine odbacio je mogućnost da BYD postane konkurent Tesli.
Maskov stav u to vreme bio je razumljiv s obzirom na činjenicu da je BYD bila malo poznata kineska automobilska kompanija.
Tokom godina, Muskovo mišljenje o BYD-u se neizmjerno promeijnilo. "To je bilo pre mnogo godina. Njihovi automobili su danas veoma konkurentni", napisao je Mask na društvenoj mreži Iks, nekadašnjem Tviteru, podsjeća Sinhua.
Od odbacivanja do uvažavanja, Muskova promjena stava prema BYD-u predstavlja jasnu afirmaciju onoga što je kineska automobilska kompanija postigla tokom protekle decenije.
Putnička električna vozila kompanije ušla su u 59 zemalja i regiona, uključujući Japan, Nemačku i Australiju. Do novembra 2023. Kompanija je izvezlae više od 200.000 novih energetskih putničkih automobila na tržišta van Kine.
Mask je zaista automobilima kineske kompanije odao dužno priznanje, piše Sinhua ističući da se tokom protekle decenije nije promijenila samo Muskova percepcija BYD, već je poraslo i njegovo povjerenje u poslovni potencijal kineskog tržišta.
Tokom proteklih godina, njegova kompanija je nastavila da širi proizvodne kapacitete svoje Gigafabrike u Šangaju i gradi više objekata, uključujući fabriku za proizvodnju superpunjača.
Kinesko tržište postalo je ključno za Teslu. Više od polovine od preko 1,8 miliona električnih vozila koje je kompanija Tesla isporučila prošle godine u svetu dolazi iz fabrike u Šangaju.
Tesla je brzo rastao zahvaljujući kompletnom klasteru industrije novih energetskih vozila (NEV) u kineskom regionu delte rijeke Jangce, magnetizmu Šangaja za globalne vrhunske talente, povoljnoj lokaciji za transport i superiornom poslovnom okruženju, prokomentarisao je Song Gang, viši direktor proizvodnje u Tesla Gigafabrici u Šangaju.
Rekordna prodaja BYD-a je svjetla tačka kineske industrije novih energetskih vozila, koja je u prošlosti bila slaba, ali je procvjetala od Teslinog dolaska.
Sve veći broj stranih tradicionalnih automobilskih preduzeća počeo je da sarađuje sa kineskim kompanijama za proizvodnju električnih vozila i akumulatora.
"Kineska preduzeća u (povezanom) lancu snabdijevanja rasla su paralelno sa Teslom, jer postoji mnogo istraživanja i razvoja novih energetskih vozila, od ideja do proizvodnih traka. Tesla napreduje sa ovim preduzećima“, rekao je predsjednik Tesla Kina, Vang Hao.
BYD i Tesla, dvije cijenjene kompanije, rasle su sa kineskim tržištem. Njihov uspeh pokazuje svetu kako otvoreno tržište i zdrava konkurencija mogu da ostvare zajednička dostignuća, zaključuje Sinhua.