Energetika.ba
Sinopec i PetroChina

Kineske naftne kompanije prilagođavaju se eri električnih vozila

Autor: Energetika.ba
Kineske naftne kompanije prilagođavaju se eri električnih vozila
Foto: Unsplash

Na tihom predgrađu Pekinga, punom staza, otvorena je stanica za punjenje baterija Xiaowuji, koju je u decembru 2023. godine otvorio Sinopec (600028.SS), što pruža uvid u budućnost Kine nakon benzina.

Sa 70 brzih punjača za električna vozila, aparatima za kafu i masažnim stolicama, ova stanica je jedna od hiljada koje gradi državni naftni gigant širom zemlje dok traži prilagodbu dominaciji baterija u vožnji.

Prodaja električnih vozila na najvećem svjetskom tržištu automobila očekuje se da će činiti 40% od 23 miliona prodatih automobila ove godine.

Prema predviđanjima, potražnja za benzinom u Kini dostići će vrhunac do 2025. godine i mogla bi se prepoloviti do 2045. godine, što čini strateški pomak neophodnim za najveće rafinerije i trgovce naftom, Sinopec i PetroChina (601857.SS).

Državne naftne kompanije zajedno upravljaju oko 50% od više od 100.000 benzinskih stanica u Kini, a prodaja goriva čini gotovo polovinu njihovog prihoda. "Nacionalne naftne kompanije vide znakove na zidu, zbog čega rade na prilagođavanju svojih benzinskih stanica ekonomiji sa manje ugljenika", rekla je Erica Downs, istraživačica u Centru za globalnu energetsku politiku na Univerzitetu Kolumbija.

Državna naftna kompanija Sinopec, koja je krajem 2023. godine upravljala sa 21.000 punjača, za distribucijski segment ove godine planira da izdvoji 18,4 milijarde juana ($2,55 milijardi) za izgradnju integrisane mreže energetskih stanica, što je povećanje od 17,2% u odnosu na prošlu godinu. Grupa planira izgradnju 5.000 punjačkih stanica do 2025. godine.

PetroChina, koji upravlja sa 28.000 punjača putem nedavno akviziranog podružnice Potevio New Energy, najavio je planove za povećanje kapitalnih rashoda za marketing i distribuciju za 49,8% na 7 milijardi juana u 2024. godini, fokusirajući se na sveobuhvatne stanice koje pružaju naftu, gas, vodonično punjenje.

Firma planira da ove godine izgradi još 1.000 stanica za zamjenu baterija EV. Svaka od njih ima tržišni udio od oko 1% od ukupno 2,73 miliona javnih punjačkih stanica u Kini.