Energetika.ba
Velika Britanija

Mislili zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, sada im plan pod znakom pitanja

Autor: Energetika.ba
Mislili zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, sada im plan pod znakom pitanja
Agencije

Vlada Velike Britanije daje proizvođačima automobila rok od osam sedmica za podnošenje mišljenja o postupnom ukidanju novih benzinskih i dizelskih automobila, dok ministri razmatraju ublažavanje prodajnih kvota za električna vozila koje proizvođači ne mogu ispuniti.

Ministarstvo saobraćaja obvezalo se ukloniti automobile s motorom s unutrašnjim sagorjevanjem iz prodaje do 2030., ali sada će ispitati predstavnike industrije je li taj plan održiv.

Konsultacije dolaze u trenutku kada su žestoko kritizovane vladine prodajne kvota za vozila s nultom emisijom, koje je uvela administracija konzervativnog premijera Rišija Sunaka. Te kvote uključuju novčane kazne za proizvođače koji ih ne ispune.

Ministar rada i trgovine Džonatan Rejnolds rekao je prošli mjesec da kvote, koje zahtijevaju da 22 odsto novih automobila i 10 odsto novih kombija koje svaki proizvođač ove godine proda budu s nultom emisijom, ne funkcioniše prema planu.

Uprkos velikim popustima, proizvođači se bore da ispune kvote: električna vozila činila su 18,7 odsto tržišta automobila u Velikoj Britaniji između januara i snovembra prople godine. Prema think tanku Energy and Climate Intelligence Unit, industrija će ispuniti cilj ove godine samo zato što se u obzir uzimaju i hibridna vozila.

Stellantis, vlasnik Vauxhalla, prošlog je mjeseca okrivio pravila o električnim vozilima za najavljeno zatvaranje fabrike kombija u Lutonu, dovodeći u opasnost oko 1.100 radnih mjesta, dok je Ford Motor takođe ukinuo radna mjesta u Velikoj Britaniji zbog toga što prodaja električnih vozila nije porasla onoliko brzo koliko se očekivalo.

Ministarstvo saobraćaja saopštilo je da neće odstupiti od cilja da 2030. prestane prodaja benzinskih i dizelskih automobila, ali će se razmotriti daljnje mjere pomoći za industriju i takođe razmotriti koji se hibridni automobili mogu prodavati uz modele s nultom emisijom između 2030. i 2035. godine, prenosi Revija HAK.