Zbog enormnog povećanja taksi u Zenici, vlasnici benzinski pumpi najavljuju otpuštanje radnika ili povećanje cijena
Benzinske pumpe koje se nalaze u prvoj zoni plaćat će 64.000 KM, u drugoj zoni 48.000 KM, dok će u trećoj zoni plaćati 32.000 KM.
Slavko Sić smatra da je ovo previsoka taksa za vlasnike benzinskih pumpi te da su iznosi veći nego bilo gdje u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Vijećnici su jučer mogli poništiti ovu odluku, ali samo 13 ih je bilo za poništenje, a određeni vijećnici SDA u trenutku glasanja napustili su salu. U isto vrijeme vijećnici su tražili i smanjenje cijena goriva obrazlažući time da je gorivo u Kaknju jeftinije nego u Zenici.
Održani razgovori, ali odluka još uvijek važeća
Prvi čovjek Zenice Fuad Kasumović ranije je održao sastanak s predstavnicima benzinski pumpi gdje im je poručio da on nema većinu u Gradskom vijeću i da ne može toliko uticati na odluke koje se donesu.
U razgovoru s jednim od vlasnika benzinski pumpi u Zenici, čiji je identitet poznat redakciji portala, saznali smo da će ako stanje ostane ovakvo kako jeste, biti primorani dijeliti otkaze ili povećati cijene goriva.
"Jučer smo svjedočili brojnim uvredama. Nazivali su nas naftnim kartelom što je ponižavajuće, a izvrijeđani su i direktori stranih kompanija koji su kroz neke priče povezani s malverzacijama u drugim državama. Nismo reagovali, a ako smatraju da je to uredu, da mi koji zapošljavamo i uredno plaćamo obaveze državi, jer je ovo najkontroliraniji sektor, onda neka im bude tako", kazao je naš sagovornik.
Pojasnio je da su tražili od Gradskog vijeća Zenice i gradonačelnika Kasumovića da obrazlože po čemu su došli do parametara da je oporezivanje kladionica i benzinskih pumpi jednako. Kazao je kako u kladionicama za 1 KM građani dobiju papirić, a na benzinskoj gorivo.
Zarada naftaša u Zenici nije dovoljna za enormne komunalne takse
"Tada smo rekli da je to veliko opterećenje za poslovanje, da je prosjek Federacije BiH po benzinskoj milion litara i da je to godišnji prosjek jedne benzinske pumpe. Cjenovnik je dostupan svima. Činjenica je da imamo slobodno formiranje cijena, ali kada pošaljemo cijenu, čekamo odgovore i od ministarstva. Ako neko treba utjecati na to, to mora biti ministarstvo", pojasnio je naš sagovornik.
Zakon o slobodnom formiranju cijena je jedan od preduslova za Evropsku uniju, a na sve riječ stavlja nadležno ministarstvo.
Dodao je da država od cijene goriva na jednu litru uzima 0,70 KM. Na prodajnu cijenu se obračunava i PDV i na iznos od 50 KM daje se blizu 30 KM u PDV kasu. Razlog toga su 32 parafiskalna nameta koja nisu uračunata u cijenu goriva. Trenutna cijena barela nafte na tržištu iznosi 615 dolara, a prije mjesec dana iznosila je 550 dolara (jedna tona).
Prema informacijama s tržišta nabavna cijena goriva u BiH iznosi 2.07 KM bez zarade dobavljača i prodavača.
"Svi mi gorivo dobavljamo zavisno iz kojeg mjesta i gdje dovozimo naftu, u koji grad, i to se posebno plaća. Cijena dizela danas bi trebala iznositi 2,31 KM. Mi ne možemo utjecati na cijene u drugim gradovima jer brojne benzinske spuštaju cijene zbog rata s drugim benzinskim pumpama", dodaje vlasnik benzinske pumpe u razgovoru za Klix.ba.
Država nema milosti, troškovi sve veći
Pojasnio je da naftu niko ne može prodavati po nabavnoj cijeni jer postoje i troškovi održavanja benzinskih pumpi, ekološke takse, plaćanje penzionog i zdravstvenog osiguranja radnicima, isplate plaća i brojni drugi nameti kojima ih je obavezala država. Zbog svega toga zarada benzinskih pumpi na području Zenice nije tolika da bi mogli plaćati takse u iznosu od 32.000 do 80.000 KM.
"Mi imamo dobit od jedan posto, dok brojne supermarketi i druge firme imaju po 10 posto dobiti koje prijavljuju, i to nije samo procentualno već i novčano veće od naše dobiti, i mi se smatramo visokoakumulativne djelatnosti. To zaista nema smisla", pojasnio je naš sagovornik.
Komunalne takse na području Sarajeva iznose blizu 4.500 KM, u Srednjobosanskom kantonu blizu 450 KM, dok je u drugim gradovima u ZDK oko 200 KM.
Na kraju je kazao da bi se na narednim sjednicama Gradskog vijeća Zenice trebala ponoviti ova tačka dnevnog reda kojom bi se takse vratile na prvobitni nivo u iznosu od najviše 10.000 KM.
"Mi se nadamo da će se to naći ponovo na sjednici Gradskog vijeća i da će odluka biti poništena. Zapošljavamo veliki broj radnika koji imaju pristojne plaće, plaćene sve doprinose i plaćamo sve troškove državi redovno jer je ovo najuređenija djelatnost u državi. Ako odluka ostane kako je trenutno, mi ćemo morati smanjiti naše kadrove ili povećati cijene goriva. Koliko god to mnogima bilo suludo, ovako se ne može poslovati", zaključio je naš sagovornik.
Energetika.ba / Klix.ba