Energetika.ba
WindRunner

Američka kompanija dizajnirala najveći teretni avion na svijetu koji će prevoziti i vjetrenjače

Autor: Energetika.ba
Američka kompanija dizajnirala najveći teretni avion na svijetu koji će prevoziti i vjetrenjače
Foto: Youtube/Screenshot

Iza izgradnje jednog vjetroparka stoji čitava kompleksna logistika dopremanja svih komponenti do lokacije.

Danas se to uobičajno odvija železničkim putem ili posebnim kamionima, što može dovesti do zatvaranja puteva, prelaska preko njiva i potrebe za policijskom pratnjom zbog velikih teretnih vozila.

Međutim, ovaj već složen proces dodatno će zakomplikovati očekivani "porast" vjetrenjača: od aktuelnog prosjeka od oko 70 metara, lopatice turbina u budućnosti mogle bi da se povećaju i na preko 100 metara.

Najefikasnije vjetrenjače su upravo one najveće koje proizvode najviše energije, smanjujući troškove. One su istovremeno i najteže za isporuku i postavku, a turbine naredne generacije biće samo još teže.

U kompaniji Radia uvidjeli su ove izazove – i pronašli potencijalno rješenje: dizajnirali su najveći teretni avion na svijetu, pod imenom WindRunner.

Konstrukcija ove džinovske letjelice, koja će moći da prevozi lopatice duge i do 105 metara, i to praktično bilo gdje, je u toku.

Iako su već sprovedena opsežna testiranja u aerotunelima, u kojima se simulira kretanje vazduha, komercijalne operacije očekuju se do kraja 2027. godine.

Avion WindRunner dugačak je 108 metara sa rasponom krila od 80 metara, prenosi Ekapija. U poređenju sa njim, čak ni Boeing 747 – dužine 76 metara – ne djeluje više toliko impozantno.

Ali i dalje od toga... WindRunner će nadmašiti najduži ikada proizvedeni vazduhoplov na svijetu, sovjetski Antonov AN-225 Mriya iz 1985. (84 m), koji je stradao tokom napada Rusije na Ukrajinu prije tri godine.

Njegov tovarni prostor, dužine 105 metara i širine 7,3 metra, može da prihvati ogromne lopatice turbina.

Ali WindRunner nije dizajniran samo sa kapacitetom na umu, već i sa ciljem da omogući lak pristup lokacijama vjetroparkova. Avion ima specijalni sistem za utovar i istovar, što smanjuje vrijeme provedeno u vetroparkovima:

Lopatice se istovaraju onako kako su utovarene, kroz prednja vrata aviona WindRunner koja se podižu.

Teretni avion omogućiće da se projekti vjetra razvijaju i na udaljenim, nepristupačnim mestima s obzirom na to da je opremljen naprednim sistemima za poletanje, sletanje i navigaciju. Zbog toga, ovaj vazduhoplov može sletjeti na polupripremljene piste od svega 1.800 metara, nešto što ne može da uradi nijedan komercijalni avion.

Poređenja radi, uobičajne piste duge su između 2.400 i skoro 4.000 metara.

WindRunner će moći da razvije brzinu do 740 km/h, a sve to dok nosi teret i do 72.575 kilograma.