Cijene električnih vozila upkos pojeftinjenju baterija nisu smanjenje, ali analitičari smatraju da će se to promijeniti u 2025. godini, kada se očekuje pojava više modela sa cijenom od oko 25.000 eura.
Električni automobili su u 2020. godini imali prosječnu cijenu od oko 40.000 eura, bez poreza, a danas oko 45.000 eura, što je rast od oko 11 posto, piše direktor sektora za automobile u evropskoj nevladinoj organizaciji Transport and Environment (T&E). Cijene za ovu računicu uzete su sa njemačkog tržišta.
Kao razlog za poskupljenje on navodi rastuću dominaciju velikih, premium električnih vozila. Prodaja ovih skupljih modela se više nego udvostručila u posljednje četiri godine, pa je sa udjelom od 28 posto u prodaji elektrčnih vozila sa baterijom povećana na 64 posto u 2024.
Najviše su cijene povećali Mercedes-Benz i BMW (55 posto odnosno 50 posto).
Potražnja, tvrdi Matthew, nije razlog da se proizvođači okrenu velikim modelima. Studija Evropske komisije pokazala je da 57 posto Evropljana želi da kupi auto na struju, ali je cijena ključna prepreka.
A, čak 35 posto, prema anketi YouGov, planira prelazak na električnu energiju u narednoj godini kada budu imali modele sa cijenom od 25.000 eura. Neka prosječna cijena koju su kupci spremni da daju za električni auto, novi i polovni, je 20.000 eura.
I baterije za električna vozila, koje čine oko 50 posto ukupnih troškova za proizvodnju ovih vozila, nisu razlog za visoke cijene. Njihove prosječne globalne cijene su pale sa 153 dolara po kilovat-satu (kWh) u 2022. na 149 dolara u 2023, a prema projekcijama past će na 111 dolara do kraja ove godine. Do 2026. trebalo bi da budu 80 dolara, pokazala je analiza američke banke Goldman Sachs.
U suštini proizvođači automobila daju prioritet većim, profitabilnijim električnim automobilima u sklopu svoje strategije maksimiziranja profita, umjesto da se fokusiraju na pristupačne modele za masovno tržište, poručuje Matthew, a prenosi Balkan Green Energy News.
Ali, kako ističe, promjena stiže u 2025. Proizvođači automobila će, dodaje, dati prioritet prodaji električnih vozila suočeni sa novim ciljevima Evropske unije za emisije CO2 po pređenom kilometru u 2025, što će pomjeriti fokus nazad ka pristupačnijim modelima i cjenovno konkurentnijim ponudama.
T&E očekuje da će električna vozila činiti 20-24 posto tržišta sledeće godine i da će nastaviti da rastu, djelimično zahvaljujući talasu od 12 novih električnih modela po cijenama ispod 25.000 eura koji su najavljeni za narednih nekoliko godina.
Matthew piše da su cijene već počele da padaju. Tako je Volkswagen najavio da će cijena za osnovnu verziju modela ID.3 biti snižena sa 36.900 eura na 29.760 eura, skoro dostižući paritet sa ekvivalentnim Golfom od 28.330 eura.