Hrvatska dobila prvi zeleni aerodrom: Projekt završen godinu dana prije roka
Aerodrom Zadar postao je prvi zeleni aerodrom u Hrvatskoj, rečeno je na završnoj konferenciji projekta Elektrifikacija i ozelenjivanje sistema prihvata i otpreme aviona te električno napajanje aviona u Zračnoj luci Zadar.
Projekt je sufinansiran sredstvima Evropske unije u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026., a usmjeren je na značajno smanjenje emisija stakleničkih plinova i unapređenje ekoloških standarda u zračnom saobraćaju. Aerodrom Zadar postao je jedan od prvih aerodroma u implementaciji takvih tehnologija u Hrvatskoj, prenosi Hina.
"Napravili smo jedinice za napajanje aviona dok su u mirovanju, nabavili dosta elektroopreme za opsluživanje aviona dok su na Aerodromu Zadar te smo napravili i fotonaponsku elektranu kojom se napajaju i avioni i oprema koju smo nabavili", izjavio je direktor Aerodroma Zadar.
Državni sekretar u Ministarstvu mora, saobraćaja i infrastrukture Josip Bilaver kazao je da je riječ o samo jednom u nizu projekata koji je realizovan na području Zadarske županije - od ulaganja u Luku Zadar, Gaženicu, a ovih bi dana trebala početi obnova željezničke pruge.
"Ulaganja u naše luke doprinose slici Zadarske županije i ovoga dijela Hrvatske tako da možemo biti integrisani ne samo u saobraćajni sistem Republike Hrvatske nego i u saobraćajni sistem cijele Evropske unije", rekao je.
Posebni savjetnik predsjednika vlade RH za ekonomska pitanja Zvonimir Savić naglasio je da je Aerodrom Zadar jedini aerodrom u Evropi i Hrvatskoj koja se finansira iz Plana oporavka i otpornosti.
"Taj najveći pojedinačni projekt u Zadarskoj županiji u smislu vrijednosti završen je godinu dana prije roka koji smo predvidjeli u trenutnom Planu oporavka i otpornosti. On značajno doprinosi modernizaciji Aerodroma koji je u prvih osam mjeseci ove godine dostigao promet iz 2023. te koji je treći po visini rasta prometa u Evropi", dodao je.
U sklopu konferencije učesnici su obišli infrastrukturne objekte unutar Aerodroma, uključujući novoinstalirane sisteme električnog napajanja aviona. Ukupna vrijednost projekta je 16.33 miliona eura, ukupno je prihvatljivih troškova 12.83 miliona, od čega je 9.28 miliona bespovratnih sredstava.