
U Rafineriji nafte Rijeka prvi je put proizvedeno održivo avionsko gorivo (Sustainable Aviation Fuel; SAF),.
Gorivo je proizvedeno u sklopu pilot-projekta u kojem se, uz pomoć posebne tehnologije, iz nusproizvoda palmina ulja uspjelo dobiti gorivo koje manje šteti klimi od klasičnog kerozina.
Pilot-proizvodnja trajala je od 5. do 13. maja ove godine, a u tom razdoblju prerađeno je 1000 tona biosirovine, kažu u Ini. Osim SAF-a, proizvedeno je i obnovljivo dizelsko gorivo poznato pod nazivom HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), odnosno gorivo dobiveno preradom biljnih ulja. Cijeli proces nadgledao je i potvrdio međunarodni certifikacijski centar Bureau Veritas, prema važećim europskim standardima za održiva biogoriva, objasnili su iz Ine, a prenosi Indikator ba.
Ovaj tehnički složen projekt proveden je u saradnji s američkom kompanijom Chevron Lummus Global (CLG), koja je vlasnik tehnologije korištene u postrojenju Hidrokreking. Cilj je bio testirati mogućnosti prerade mješavine biosirovine i klasičnih fosilnih goriva u postojećoj infrastrukturi. Budući da Evropska unija do 2030. očekuje znatno povećanje udjela obnovljivih izvora u prometu, Ina radi na pilot-projektu. Firma je najavila da će do 2029. završiti sve pripremne aktivnosti; od tehničkih zahvata i sigurnosnih procedura do regulatornih i logističkih rješenja kako bi mogla započeti kontinuiranu proizvodnju i opskrbu tržišta održivim avionskim gorivom. To znači da bi Hrvatska, preko riječke rafinerije, već za nekoliko godina mogla imati domaći izvor avionskog goriva koje znatno manje zagađuje okoliš.