Izvoz električnih automobila iz EU u Veliku Britaniju doveden u pitanje
Izvoz električnih automobila iz Evropske unije u Veliku Britaniju, vrijdedan 30 milijardi eura godišnje, izložen je riziku ukoliko se trgovinski sporazum o Brexitu ne promijeni.
Tri najveća svjetska proizvođača automobila pozvala su britansku vladu da otvori pregovore o novim pravilima prema kojima će se uvesti carine od 10 posto na izvoz u EU, ako 45 posto električnog vozila po vrijednosti nije iz EU ili UK.
Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopćilo je da bi trenutna pravila značila više od 3 milijarde eura dodatnih troškova industriji EU. Izvoz električnih vozila članica ACEA-e u Veliku Britaniju procijenjen je na oko 4,3 milijarde eura 2022. godine.
"Očekivali bismo da ukupna prodaja bude oko 25 do 30 milijardi eura do 2026. godine", rekao je Jonathan O'Riordan, ACEA-in direktor međunarodne trgovine.
Tarifa od 10 posto bi dodala troškove do tri milijarde eura koje bi se prenijele na potrošača, koje apsorbuje industrija.
To bi značilo da bi električna vozila uvezena iz EU, koja mnogi već smatraju pretjerano skupima, iduće godine koštala još više. EU je uvela pravilo porijekla kako bi pomogla u jačanju trgovine električnim automobilima.
Prošlog mjeseca, britanski automobilski gigant Stellantis, koji je odgovoran za 14 brendova, uključujući Vauxhall i Jeep, upozorio je da će možda morati zatvoriti poslovanje u Velikoj Britaniji zbog gubitka nekoliko hiljada radnih mjesta ako novo pravilo o porijeklu stupi na snagu u januaru.
ACEA je službeno pisala komisiji u kojoj je odredila troškove, tvrdeći da su joj potrebne još tri godine da poveća ne samo opskrbu baterijama već i hemijsko prečišćavanje, što je ključno za proces.
U ovom trenutku, trgovinski sporazum samo zahtijeva da se baterija sklopi u Evropi, ali od sljedeće godine dijelovi uključujući katodni materijal također moraju biti porijeklom iz Evrope, uključujući Veliku Britaniju, što ACEA kaže da je nemoguće te se određeni materijali trenutno nabavljaju iz Kine.
(Energetika.ba)