Flota taksi vozila u najvećem bavarskom gradu bogatija je za 10 električnih Jaguara I-Pace.
Mercedesovi automobili čine značajan dio flote taksi vozila u Njemačkoj, a među njima je naročito zastupljena E klasa.
Iako je u prosjeku dvostruko skuplji od E klase, električni Jaguar I-Pace nudi nešto u čemu Mercedes neće moći da mu parira bar još godinu dana – električni pogonski sistem koji ne zagađuje vazduh u Minhenu.
Naime, njemački proizvođača planira da 2019. lansira serijsku verziju svog krosovera na struju EQ C. To Jaguaru daje izvjesnu prednost na tržištu, koju ova kompanija želi da iskoristi kako bi prije dolaska konkurenta nametnula svoje luksuzno, a ekološki prihvatljivo flotno i taksi vozilo u najrazvijenijm evropskim zemljama.
"Želimo da građanima Minhena koji koriste taksi omogućimo da se voze na struju, a da to istovremeno bude auto marke Jaguar", kaže prvi čovjek kompanije Jaguar Land Rover, Ralf Spet.
On dodaje da će Jaguar I-Pace dokazati svoje kvalitete u kombinovanom režimu taksi vožnje koju uključuje vožnju u gradu, ali i po autoputu, na relacijama ka aerodromu.
Prije nekoliko godina sličan potez načinjen je u Amsterdamu, gdje su u flotu taksi vozila koja saobraćaju od i do aerodroma Shiphol uključeni luksuzni električni automobili Tesla Model S.
Osim benefita u pogledu smanjenja zagađenja vazduha u lokalnoj sredini, uvođenje Modela S doprinijelo je i promociji ovog vozila jer su mnogi klijenti, koji su ciljna grupa kupaca Tesla automobila, imali priliku da se provozaju jednim takvim vozilom.
Jaguari I-Pace koji će se koristiti u Minhenu takođe će imati dvojaku korist – za samu kompaniju, jer će više potencijalnih kupaca doći u kontakt sa ovim automobilom i upoznati se sa njim iz prve ruke, ali i po stanovništvo, jer smanjuju zagađenje u gradu.
Zato je i grad Minhen učestvovao u projektu tako što je subvencionisao taksi vožnju u ovom električnom automobilu sa 20 evrocenti po pređenom kilometru.
Minhen inače bilježi jedan od najviših nivoa zagađenja vazduha od dizel motora među svim njemačkim gradovima.
Jaguar I-Pace je električni krosover koji za sada na tržištu za rivala ima samo Teslin Model X. Automobil dobija snagu od elektromotora sa 395 ks, što mu omogućava da 0-100 km/h stigne za samo 4,8 s.
Za napajanje električnom energijom u vožnji koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 90 kWh, koja je dovoljna za maksimalnu autonomiju od oko 480 km. Baterija se može dopuniti do 80 procenata maksimalnog kapaciteta za 40-ak minuta, ako se koristi brzi punjač od 100 kW.
Tesla i Jaguar će u narednim godinama dobiti konkurenciju u vidu premijum električnih krosovera koje su osim Mercedesa najavili i druga dva velika njemačka proizvođača luksuznih automobila, Audi i BMW. Zbog toga je svaka prednost koju postignu na tržištu prije lansiranja suparničkih modela dragocena za obe te kompanije.
Energetika.ba / NN