Već početkom naredne dekade, Daimlerov auto-brend Smart isporučivaće samo automobile na struju.
Mali gradski automobili Smart ForTwo i ForFour prodavaće se od 2020. isključivo sa elektromotorom, saopštio je prvi čovjek Daimlera, Diter Ceče, na godišnjem obraćanju akcionarima te kompanije u čijem vlasništvu je i brend Mercedes.
S obzirom na gabarite i prevashodnu namjenu ova dva modela, koja su prije svega namijenjena za vožnju u urbanim sredinama, potpuna elektrifikacija ima smisla jer se tako smanjuje zagađenje vazduha u gradovima.
Prelaskom na električni pogon 2020. godine, Smart će preduhitriti Mercedes, koji je još ranije najavio da će od 2022. imati bar po jednu elektrifikovanu verziju u svakom automobilskom segmentu.
Daimler je 2016. lansirao električne verzije aktuelne generacije svojih modela - ForTwo ED, ForTwo Cabrio ED i ForFour ED. Sve verzije dele isti pogonski sistem koji se sastoji od električnog motora od 83 ks (61 kW) i 160 Nm, i litijum-jonskih baterija kapaciteta 17,6 kWh.
Električni pogon omogućava verziji ForTwo da ubrza od 0 do 100 km/h za 11,5 s, modelu Cabrio za 11,8 s, dok je Smartu ForFour na struju potrebno 12,5 s da bi iz stanja mirovanja došao do "stotke". Maksimalna brzina sva tri automobila elektronski je ograničena na 130 km/h, kako bi se povećala autonomija u vožnji.
Jednostepeni mjenjač, koji vodi poreklo iz kompanije Renault, snagu šalje na zadnje točkove.
Smart je 2016. naveo da je prema tadašnjem (NEDC) standardu za poređenje vozne autonomije različitih vozila, električni ForTwo u stanju da sa punim baterijama pređe do 160 km, dok maksimalna autonomija u vožnji modela ForTwo Cabrio i ForFour iznosi 155 km.
Energetika.ba