Serviseri troše dvostruko više vremena dijagnosticirajući probleme s električnim vozilima nego na automobilima s benzinskim motorom.
Jedan od prodajnih aduta električnih automobila su njihovi, navodno, niski troškovi održavanja. Kompleksnost benzinaca i dizelaša s mnogo pokretnih dijelova motora, katalizatori, pumpe, trubo punjači, sve to zahatijeva više radnih sati i dijelova. No, jedno su projekcije kako bi trebalo biti, a drugu je realnost.
Održavanje električnih automobila znatno je skuplje u prvih nekoliko mjeseci nego servisiranje vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. U prva tri mjeseca troškovi su oko 2.3 puta veći, nakon godinu dana održavanje električnih vozila je 1.6 puta skuplje. Ovo je rezultat američke analize “We Predict”, na bazi 19 milijuna vozila modelaskih godina 2016.-2021.
Rene Stivens, potpredsjednica “We Predict”, u ovoj pojavi vidi uzrok u novoj tehnologiji, koja je još uvijek mnogima nepoznata. Serviseri troše dvostruko više vremena dijagnosticirajući probleme s električnim vozilima nego na automobilima s benzinskim motorim. Popravak traje 1.5 puta duže.
Međutim, još uvijek postoje velike razlike među proizvođačima. Nakon tri mjeseca rada, troškovi usluga za “For Mach-E” iznosili su 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od troškova sljedećeg konkurenta, Audija E-trona, sa 366 dolara po vozilu. Kod Porše Taycana to je 667 dolara po vozilu, dok je kod Jaguara I-Pacea cijena 834 dolara po vozilu, piše Revijahak.hr.
Energetika.ba