Energetika.ba
Novosti

Pad cijena baterija ubrzava dolazak jeftinijih električnih automobila?

Autor: Energetika.ba
Pad cijena baterija ubrzava dolazak jeftinijih električnih automobila?
Električna vozila / Ilustracija

Baterije za električne automobile sve su jeftinije, a cijena po kilovat-satu pala je na najniži nivo do sada, pokazuje analiza konsultantske kuće P3.

Stručnjaci vjeruju da će se ovaj trend nastaviti i narednih godina, što bi moglo značajno uticati na konačne cijene električnih automobila.

U posljednjih 20 godina cijene baterija pale su za čak 92 posto, a samo tokom 2024. zabilježen je pad od oko 20 posto.

Trenutno se cijena kvalitetnih NMC baterija (nikl-mangan-kobalt), koje koriste Volkswagen, Mercedes i BMW, procjenjuje na 58 eura po kilovat-satu.

To znači da najmanja baterija u VW ID.3 košta oko 3.200 eura, dok bi baterija od 100 kWh u Tesli Model S iznosila oko 10.000 eura. Ipak, krajnje cijene zamjene baterija za Teslu i dalje se kreću između 20.000 i 25.000 eura.

Još povoljnije su LFP baterije (litijum-gvožđe-fosfat), koje koštaju oko 54 eura/kWh i dominiraju kineskim tržištem – tamo se ugrađuju u čak 75 posto novih električnih vozila.

U Evropi se koriste rjeđe, ali ih imaju Tesla Model Y Standard Range, svi BYD modeli i novi Opel Frontera-e.

Prema procjenama P3, cijene baterija će do 2030. pasti za dodatnih 10-15%. Time bi cijena osnovne ID.3 baterije mogla da padne na oko 2.800 eura.

Međutim, ostaje pitanje koliko će proizvođači automobila u praksi prenijeti niže troškove na maloprodajnu cijenu vozila.

Glavni problem za evropsku auto-industriju ostaje dominacija Kine. Baterije iz Kine i dalje su znatno jeftinije, dok su evropske u prosjeku 20 posto skuplje.

Prema podacima Međunarodne agencije za energiju (IEA), Kina je u 2023. smanjila troškove proizvodnje baterija za 30 posto, dok je u Evropi i SAD pad bio dvostruko manji.

Jeftinije baterije znače i potencijalno jeftinije električne automobile, ali zavisnost Evrope od Kine i dalje ostaje veliki izazov, prenosi b92.