Energetika.ba
Najnoviji podaci

Prodaja električnih automobila u Evropi obara sve rekorde

Autor: Energetika.ba
Prodaja električnih automobila u Evropi obara sve rekorde
Foto: Arhiv

Najnoviji podaci pokazuju da je Zapadna Evropa zabilježila rekordan broj registracija novih električnih automobila u drugom kvartalu.

Skoro 600.000 električnih vozila na baterije (BEV) izašlo je na puteve između aprila i juna, što je znak oporavka prodaje koja je ranije rasla sporije nego što se očekivalo.

Pristupačnost je ključ uspjeha

Rekordne isporuke, za koje se očekuje da će biti nadmašene u tekućem kvartalu, rezultat su pojavljivanja pristupačnijih modela na tržištu i ubrzavanja prodaje. Prema riječima automobilskog analitičara Matijasa Šmita sa sjedištem u Berlinu, ovaj trend označava važnu prekretnicu.

„Po prvi put, električna vozila postaju pristupačnija i atraktivnija privatnim potrošačima. Ranije su to bili samo korporativni kupci, vozači službenih automobila“, rekao je Šmit.

Rast pokreću evropski i kineski proizvođači

Evropski proizvođači automobila kao što su Stellantis (vlasnik Sitroena) i Reno prednjače uvođenjem pristupačnijih modela kako bi privukli kupce osjetljive na cijene i uskladili se sa propisima EU o prosječnim emisijama. Istovremeno, kontinuirano širenje mreže punjača širom Evrope smanjuje takozvanu „anksioznost zbog dometa“, odnosno strah vozača da neće moći da pronađu stanicu za punjenje tokom svojih putovanja, prenosi Guardian.

Prodaja električnih vozila proizvedenih u Kini takođe bilježi snažan rast širom Evrope. BYD se, posebno, takmiči sa Teslom za poziciju najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila, sa fokusom na tržišta Velike Britanije, Španije i Italije, prenosi Bankar me. Trenutno, jedno od deset električnih vozila na evropskim putevima proizvedeno je u Kini, uprkos tome što je EU uvela carine do 35% na uvoz kineskih električnih vozila do kraja 2024. godine, što Velika Britanija nije učinila.

Subvencije kao dodatni podsticaj

Očekuje se da će prodaja dobiti dodatni zamah u posljednjim mjesecima godine. U Francuskoj se oživljava šema socijalnog lizinga, dok vlada Velike Britanije ponovo uvodi subvencije koje će smanjiti cijenu nekih električnih automobila do 3.750 funti.

Međutim, popust u Velikoj Britaniji do 10% biće dostupan samo za „najzelenije“ automobile po cijeni ispod 37.000 funti. To znači da ni Teslini modeli, koji počinju od oko 40.000 funti, ni automobili kineskih proizvođača kao što je BYD neće imati pravo na subvenciju.