Energetika.ba
Novosti

U Francuskoj bez subvencija za kupovinu kineskih električnih auta

Autor: Energetika.ba
U Francuskoj bez subvencija za kupovinu kineskih električnih auta

Francuska je jedna od prvih zemalja u Evropi koja je kineske električne automobile smatrala opasnošću za evropsku industriju, a posebno za francuske proizvođače. Sada je Vlada preduzela akciju i odobrila novo pravilo subvencija za kupovinu električnih automobila, koje su do sada bile otvorene za sve marke, ali od sada će biti uvedene restrikcije.

Nema više subvencija za kineske električne automobile, odnosno vozila proizvedena izvan Evrope, a pronađen je zanimljiv način da se cijela priča zamaskira, odnosno da ne djeluje kao protekcionizam, piše "Revija HAK".

Kako bi izbjegla direktnu diskriminaciju kineskih marki, Francuska je naime odlučila da svoju pomoć bazira na ekološkom otisku automobila, od njegove proizvodnje do zastupništva, a ne samo na emisiji CO2 kada automobil vozi. Ovo novo pravilo stupa na snagu u januaru 2024.

Do sada se subvencija za kupovinu od 5000 evra (do 7000 evra za domaćinstva s niskim primanjima) dodjeljivala bez obzira na CO2 otisak vozila tokom njegovog životnog ciklusa, ali njegova ekološka efikasnost će sada biti ispitana.

U praksi, svakom modelu prodatom u Francuskoj biće dodijeljena ekološka ocjena, koja će ga učiniti prihvatljivim za bonus ili ne. Ovaj rezultat će se izračunavati na bazi uticaja svake faze na okolinu prije njene upotrebe na putu. Materijali korišćeni u proizvodnji (čelik, aluminijum itd.) biće uzeti u obzir, kao i uticaj na okolinu montaže (potrošnja energije i mješavina energije, na primjer) i baterija (težina, transport, potrošnja energije). Ispitaće se i logistika, odnosno odakle dolaze baterije i sam automobil. Dakle, automobil proizveden u Kini ili Teksasu ne bi imao pravo na podršku za kupovinu, jer bi u emisije bio uključen i transport, prenosi "AutoBlog". Ova mjera će uključiti i dio Teslinih vozila, poput Modela S ili X, koji se ne proizvode u Evropi.

Podsjetimo, Francuska nema problem s ovim potezom i ljutnjom Kine jer na kineskom tržištu francuski proizvođači automobila gotovo i nisu prisutni. Bez subvencija kineski automobili neće biti konkurentni, kao ni neke Tesle.

(Energetika.ba)