Energetika.ba
Sve manje popularni

Zbog novih propisa od 2025. godine poskupljuju plug-in hibridi

Autor: Energetika.ba
Zbog novih propisa od 2025. godine poskupljuju plug-in hibridi
Ilustracija

Trgovci novih automobila pojedinih EU zemalja motivišu građane da u ovoj godini intenziviraju nabavku plug-in hibrida, jer će PHEV modeli u 2025. godini biti znatno skuplji.

Pooštrava se pravilnik o testovima CO2 emisija, što znači da ovaj tip hibrida više neće ispunjavati uslove za državne poticaje pri kupovini.

Prema prodajnim rezultatima u Evropi, evidentno je da električni automobili sve manje zanimaju kupce. Mnogi se okreću hibridima, ali nisu ni svi tipovi "mješanaca" poželjno rješenje.

Nulta emisija bila je gorući problem za koji su se proizvođači automobila uhvatili “kao pijan plota”, kako bi smanjili prosječne emisije CO2 cijele game vozila kako bi izbjegli kazne. Međutim, kako prodaja baterijskih vozila ne ide po planu, nema ništa od smanjenja CO2 vrijednosti, a to znači da će proizvođači snositi višemilionske kazne.

Ponuđeno rješenje u obliku plug-in hibrida zadnjih godina jenjava kod kupaca, a to je uostalom potvrdio i njihov pad prodaje u ovoj godini od skoro 20 posto, što naravno proizvođače ne ostavlja ravnodušnim. Međutim, na pojedinim EU tržištima dok još ima subvencija za taj tip vozila, prodavci novih automobila motivišu građane da kupovinu obave u ovoj godini dok su povoljniji.

Prošle godine u proljeće, Evropska unija analizirala je podatke o potrošnji goriva i električne energije PHEV-ova nakon što je obavezala proizvođače na ugradnju mjernog uređaja u takve modele.

Cilj EU je bio otkriti odstupanja za koja se znalo da postoje, ali bili su potrebni čvrsti podaci za potvrdu sumnji i na kraju adekvatne reakcije zakonodavca. Provedena detaljna analiza natjerala je Evropu da ponudi veću transparentnost u pogledu ovih mjerenja, uspostavljajući novu regulativu koja će stupiti na snagu prvog dana 2025. godine. Novi propisi dolaze kao posljedica zloupotrebe nižih emisija CO2, jer su proizvođači često komunicirali vrijednosti ispod 50 grama po pređenom kilometru.

Ispitivanja i testovi tokom faze homologacije daju rezultate o potrošnji goriva i emisija koji su djelomično istiniti, a djelomično ne. Mjerenje se provodi s potpuno napunjenom baterijom, ali velika većina lijenih vlasnika je ne puni redovno, tako da motor s unutrašnjim sagorijevanjem ustvari pogoni ove automobile. Lažna slika je godinama pogodovala PHEV modelima.

Šta EU želi izbjeći s novim Euro 6e standardom emisija? To će u slučaju PHEV vozila činiti dva testa jednake udaljenosti, jedan s napunjenom, drugi s ispražnjenom baterijom, tako da će analiza dva testa ponuditi rezultat bez i sa emisijama. Već sada se može pretpostaviti da će emisije biti veće i da PHEV modele čeka "kazna".

Proizvođači će morati pronaći načine da usklade emisije, bilo kroz adaptaciju motora smanjenjem snage, s redukcijskim uređajima ili povećanjem električnog dometa za dva do tri puta od onoga što trenutno nude. Sve skupa podiže prašinu, jer realno neće biti izvodivo. Dakle, izvjesno je da će PHEV automobili poskupiti, a veće cijene će naravno ponovo platiti krajnji kupci.