Energetika.ba
Od septembra

Održiva mobilnost: Beč uvodi prvu flotu autobusa na vodik u redovni saobraćaj

Autor: Energetika.ba
Foto: (c) Wiener Linien/Simon Wöhrer

Grad Beč ide krupnim koracima ka klimatskoj neutralnosti: od septembra 2025. godine deset novih autobusa na vodik i električni pogon bit će po prvi put u redovnom saobraćaju na linijama 2A i 3A u centru grada.

Riječ je o prvoj floti ove vrste u austrijskoj prijestolnici, koja spaja ekološki prihvatljivu elektromobilnost sa zelenim vodikom iz obnovljivih izvora energije.

Ova inovacija rezultat je snažne saradnje unutar bečke grupacije Wiener Stadtwerke. Dok energetsko preduzeće Wien Energie proizvodi zeleni vodik na licu mjesta, na kampusu preduzeća za kombinovane usluge Wiener Netze u Simmeringu autobusi se pune i održavaju. Javni prijevoznik Wiener Linien prevozi putnike tiho, udobno i ekološki prihvatljivo bez emisija.

"Beč se obavezao da do 2040. postane klimatski neutralan. Uz proširenje mreže metroa i tramvaja, razvijamo i inovativne pogone u javnom prevozu. Ova flota predstavlja još jedan važan korak prema održivoj budućnosti", izjavila je Ulli Sima, članica gradske vlade zadužena za javni prijevoz.

Deset novih autobusa proizvođača Rampini zamijenit će dosadašnje električne minibuseve na pomenutim linijama. Zahvaljujući tzv. range-extender tehnologiji, kombinaciji električne baterije i gorivne ćelije, autobusi mogu voziti cijeli dan bez potrebe za dodatnim punjenjem. Time se eliminiše potreba za punionicama u centru grada, a broj potrebnih vozila smanjuje se s 12 na 10.

"Testirali smo nove autobuse u realnim uslovima. Kombinovana baterijsko-vodikova tehnologija omogućava efikasan i kontinuiran rad, bez prekida za punjenje. Putnici će imati koristi od mirnijeg, sigurnijeg i ekološkog prevoza", ističe Gudrun Senk, tehnička direktorica kompanije Wiener Linien.

Ukupna investicija u nove autobuse iznosi oko 12 miliona eura, uz podršku Saveznog ministarstva za inovacije, mobilnost i infrastrukturu te Evropske unije. Od jeseni će se i na liniji 39A koristiti veći, dvanaestometarski vodikovi autobusi portugalskog proizvođača CaetanoBus.

Wiener Linien se ovim projektom dodatno pozicioniraju kao predvodnici inovacija u javnom prijevozu, nastavljajući s testiranjem različitih modela i tehnologija kako bi pronašli najbolja rješenja za klimatski neutralnu mobilnost u budućnosti.