Trogodišnji poslovni plan grčke elektroenergetske kompanije PPC (Public Power Corporation) za period 2024-2026. uključuje investicije od 9 mlrd EUR, uglavnom u zelene oblike energije i nadogradnju distributivnih mreža, kako u Grčkoj tako i u jugoistočnoj Evropi.
PPC Grupa je za isti period postavila cilj da udvostruči instalisane kapacitete OIE na 8,9 GW, pri čemu OIE predstavljaju 68% ukupnog kapaciteta kompanije.
Istovremeno, ukupni instalisani kapacitet PPC Grupe će se povećati na 13,1 GW, uprkos povlačenju lignita (do 2026. proizvodnja energije iz lignita će biti na nuli), prirodnog gasa i naftnih blokova kapaciteta 2,8 GW. Ovim investicijama PPC ima za cilj da smanji direktne emisije CO2 za 75% do 2026. godine, u poređenju sa 2019. godinom, čineći proizvodnju energije zelenijom.
Strateški cilj – prelazak na OIE
To je PPC saopštio povodom Svjetskog dana zaštite životne sredine, uz napomenu da je prelazak na OIE u srži strategije kompanije"sa ciljem da postane vodeća kompanija čiste energije u jugoistočnoj Evropi".
PPC podsjeća na glavna dostignuća u oblasti zelene tranzicije, naglašavajući, između ostalog, da je smanjila direktnu emisiju CO2 iz proizvodnih jedinica lignita za 74% sa 16,9 miliona tona u 2019. – na 4,4 miliona tona u 2023. Proizvodnja lignita je dodatno smanjena za 27% u prvom kvartalu 2024. godine, u poređenju sa istim periodom za 2023. godinu.
Povećana proizvodnja OIE za 39%
Proizvodnja energije iz obnovljivih izvora povećana je za 39% u odnosu na 2019. godinu, dok je istovremeno kompanija zabeležila povećanje ukupnog instalisanog kapaciteta OIE za 1,3 GW – sa 3,3 GW u 2019. godini, na 4,6 GW u 2023. godini, prenosi Ekapija.
Završena je akvizicija aktivnosti Enel Romania, ključnog igrača na rumunskom energetskom tržištu sa ukupnim instalisanim kapacitetom od 600 MW samo iz OIE i sa dodatnih 5 GW OIE u pripremi. PPC Romania, kako je sada novo ime kompanije, posjeduje vjetroparkove u oblastima sa najboljim potencijalom vjetra u zemlji, kao i najsavremenije solarne farme.
PPC je preduzeo finansiranje i sprovođenje protivpoplavnih intervencija na opožarenim područjima u oblastima Parnita, investicija od 2,5 miliona evra.
Kompanija doprinosi ubrzanju elektrifikacije u zemlji brendom PPC blue, u potpunosti odgovarajući na svoju posvećenost održivom razvoju i zaštiti životne sredine. Mreža PPC plavih javnih punjača je premašila 2200 punjača širom zemlje gdje energija dolazi iz OIE.
Ekološke akcije
U okviru svojih ekoloških obaveza, između ostalog, sarađuje sa neprofitnim organizacijama, učestvujući u nizu akcija koje imaju za cilj zaštitu životne sredine i smanjenje zagađenja. Najnovije partnerstvo između PPC Grupe i organizacije Enaleja, na platformi #projectposeidon ima za cilj čišćenje opterećenog područja oko Sounija i Lavria od plastičnih i napuštenih ribarskih mreža, tokom kojeg je prikupljeno više od 25.000 kg otpada, uglavnom sa morskog dna.
Kompanija PPC ulaže i nudi proizvode i usluge zelene energije svojim kupcima, kao što je GreenPass usluga koja garantuje da onoliko energije koliko troše u svom domu, toliko je proizvedeno i zarobljeno za njih od strane obnovljivih izvora. Pored toga, nudi PPC myenergy Solar rešenja za fotonaponsku opremu kod kuće i PPC myEnergy HeatPump, najefikasniji i najekonomičniji sistem grijanja sa toplotnim pumpama.
Nizom svojih akcija Kompanija doprinosi postizanju 17 ciljeva održivog razvoja UN.