Predstavljanje ovog sistema je najavljeno na Međunarodnoj izložbi vodonika i gorivnih ćelija (H2 & FC EXPO), koja se upravo održava u Tokiju.
Kako navode, novi FC sistem je dizajniran da zadovolji specifične potrebe komercijalnog sektora, pružajući istu izdržljivost kao konvencionalni dizel motori. Pored toga, novi sistem donosi značajna poboljšanja u performansama, uključujući efikasnost goriva i značajno smanjenje troškova u odnosu na prethodnu verziju.
Pored putničkih vozila, treća generacija biće proširena za upotrebu u teškim komercijalnim vozilima, a planirano je da bude predstavljena na tržištima uglavnom u Japanu, Evropi, Sjevernoj Americi i Kini najranije 2026. godine.
„Toyota“ vidi vodonik kao važan izvor goriva u nastojanju ka postizanju ugljenične neutralnosti i aktivno sarađuje sa partnerima iz različitih industrija. Kako bi ubrzali prihvatanje tehnologije gorivnih ćelija i uspostavljanje vodoničkog društva, neophodan je kontinuirani razvoj tehnologije gorivnih ćelija, a ovaj 3rd Gen FC sistem predstavlja značajan korak u tom pravcu.
„Toyota“ je 2014. godine lansirala Mirai, vozilo sa gorivim ćelijama (FCEV), a od tada je prodala oko 28.000 vozila u više od 30 zemalja i teritorija.
Prema „Toyoti“, novi FC sistem je manji, lakši, pouzdaniji i efikasniji u odnosu na prethodnu verziju.
Ovom modelu poboljšana je izdržljivost do dva puta u poređenju sa prethodnom generacijom, što omogućava izdržljivost uporedivu sa dizel motorima i dizajn bez potrebe za održavanjem. Efikasnost goriva je 1.2x veća nego kod prethodne generacije, što autoomogućava 20 odsto duži domet vozila. Inovacije u dizajnu ćelija i proizvodnim procesima omogućile su smanjenje troškova.
Za putnička vozila, poboljšana efikasnost goriva omogućava veći domet, što doprinosi većem povjerenju u tehnologiju. Za teška komercijalna vozila, novi FC sistem pruža izdržljivost uporedivu sa dizel motorima i visoku snagu. Dodatno, dizajniranje sistema u kompaktnijem obliku olakšava njegovu integraciju u različita komercijalna vozila.