Kolaps mosta u Baltimoreu uzrokuje logističke izazove u snabdijevanju gorivom
Dobavljači goriva u Baltimoreu suočit će se s određenim kašnjenjima u prijevozu kamionima i drugim manjim logističkim poteškoćama nakon što je most preko kojeg su vozila goriva prolazila kolabirao ranije ove sedmice, saopćili su tržišni sudionici u srijedu.
Teretni brod je u utorak udario u most Francis Scott Key, uzrokujući urušavanje dijelova mosta u plovidbenim kanalima na ulazu u luku Baltimore, čime je jedna od najprometnijih luka na istočnoj obali SAD-a stavljena izvan funkcije.
"Produžavanje rute znači da će manje dostava biti moguće izvršiti dnevno po kamionu, što smanjuje lokalni teretni kapacitet", izjavio je dobavljač goriva Mansfield u utorak.
Petomilna vožnja preko urušenog mosta sada je preko 15-miljna vožnja alternativnim rutama, napisao je analitičar Gasbuddy.com Patrick De Haan u utorak.
Primarni dobavljač goriva u Baltimoreu, 5.500 milja duga Colonial cjevovod, također je napravio prilagodbe kako bi upravljao porastom potražnje za isporukom rafiniranih proizvoda na svojem odsječku Linije 32. Mala sekcija preuzima benzin, dizel gorivo i avionsko gorivo iz Colonialove stanice Dorsey Junction u Marylandu i dostavlja ih u terminal Curtis Bay u području luke Baltimore.
U srijedu je Colonial izdao obavijest o alokaciji špediterima na Liniji 32, što ukazuje da će isporuke goriva biti prorijeđene od 9. do 16. aprila. Obavijest o zamrzavanju u utorak obavijestila je špeditere da se neće primati više nominacija za isporuke na Liniji 32 prije 9. aprila.
"Tajna alokacije ukazuje da su nominacije špeditera premašile našu sposobnost slanja u sljedećem petodnevnom ciklusu", rekao je glasnogovornik firme. "Naš se sistem i dalje normalno pokreće", dodao je.
Trenutno zatvaranje luke uglavnom utječe na izvoz ugljena iz SAD-a i smanjuje upotrebu bunker goriva, izvijestila je Uprava za energetske informacije u srijedu.
Iako luka Baltimore nije glavno središte za uvoz goriva brodom, neki teretni brodovi s benzinom i dizelom obično pristaju tamo u ovo doba godine kada domaća potražnja za gorivom raste, pokazali su podaci iz usluge praćenja brodova Kpler, prenosi Reuters.
Sva prethodna uvozna goriva koja su išla u Baltimore sada se mogu dostaviti u Philadelphia ili Norfolk i od tamo kamionima dovesti na tržište Baltimorea, rekao je Steven Barsamian, glavni operativni direktor tvrtke The Tank Tiger, clearinghouse za terminalsko skladištenje u SAD-u.
Produženo zatvaranje luke moglo bi utjecati na uvoz bargovima etanola iz drugih istočnih obalnih tržišta u regiju, što bi pak utjecalo na tržišta benzina, rekao je De Haan u srijedu. Etanol je biogorivo koje se mora pomiješati s konvencionalnim benzinom kako bi zadovoljilo ekološke propise.
"U bliskoj budućnosti, zalihe etanola u regiji trebale bi pružiti dovoljno prostora, ali potencijalne brige mogle bi se pojaviti ako bi luka bila zatvorena mjesecima", rekao je De Haan. Očekuje se porast potražnje za prijevozom etanola u Baltimore željeznicom tokom sljedećih sedmica.