Energetika.ba
projekat "metro charge"

Barcelona uvodi novu tehnologiju čiste energije za metro

Autor: Energetika.ba
Barcelona uvodi novu tehnologiju čiste energije za metro
Foto: Arhiv

Barselona će u sklopu nastojanja da učini javni prevoz ekološki prihvatljivijim, energiju kočnica podzemnih vozova koristiti i za punjenje električnih automobila.

Šesnaest stanica metroa u Barceloni dio je novog projekta "Metro charge", pri čemu se energija kočnica podzemnih vozova koristi za napajanje vozova i samih stanica, dok se ostatak šalje kroz kablove na površinu kako bi se napajao priključak stanice za vozila u privatnom vlasništvu.

Bernardo Espinoza, 49-godišnji inženjer, svakodnevno putuje metroom, a takođe posjeduje hibridni automobil i upravo je saznao da ima novo mjesto za punjenje električnih automobila.

- Prijatno sam iznenađen, jer imam električni automobil i uvijek tražim gdje da ga uključim. A ako je to od energije iz kočnica metroa, onda još bolje - rekao je Espinoza.

Regenerativne kočnice su u vozovima decenijama, a koriste se i u nekim automobilima. Sastoje se od električnog motora koji hvata energiju koja se koristi pri kočenju. Ta energija se može odmah iskoristiti za ubrzanje vozila ili, u slučaju sistema metroa u Barceloni, poslati duž kablova za snabdijevanje električnom energijom za stanicu ili punjač za električne automobile.

Alvaro Luna, profesor elektrotehnike na Politehničkom univerzitetu Katalonije, rekao je da je sistem inovativan utoliko što omogućava da se reciklirana energija preusmjeri na specifične lokalne namjene, u ovom slučaju za napajanje električnih automobila parkiranih u blizini, prenosi Ekapija.

- Pošto su stanice za punjenje postavljene u blizini, energija, umjesto da se vraća u opštu električnu mrežu, ide direktno na stanice za punjenje, a to omogućava provajderu da potencijalno ponudi niže cijene. Možemo reći da je inovacija u urbanom planiranju, u mogućnosti da spoji upotrebu energije u gradu - rekao je Luna.

Bolje korišćenje energije postalo je ključno za smanjenje globalne temperature koja je u porastu.

Prošle godine, na klimatskim pregovorima članice UN i Grupe 20 industrijski razvijenih zemalja i zemalja u razvoju složile su se da udvostruče energetsku efikasnost do 2030.

Jordi Pikas, šef metroa u Barceloni, rekao je da javna kompanija procenjuje da može da povrati 7,3 mil EUR potrošenih na "Metro charge".

Sistem, koji uključuje i solarne panele, obezbjeđuje sve energetske potrebe za 28 od 163 stanice metroa, od svjetla do liftova i ventilacionih sistema, i štedi šest procenata ukupne energije koju troši metro, ​​navodi Pikas.

U prosjeku 2,3 miliona ljudi vozi se metroom u Barceloni svakog radnog dana.