MOL uspješno testirao proizvodnju hidrotretiranog biljnog ulja i održivog avio goriva
![MOL uspješno testirao proizvodnju hidrotretiranog biljnog ulja i održivog avio goriva](https://energetika.ba/wp-content/uploads/2025/02/mol-1-1739604739-821x550.jpg?v1739604741)
MOL Grupa je proizvela dizel gorivo koje sadrži hidrogentretirano biljno ulje (HVO) i održivo avionsko gorivo (SAF) u Slovnaftovoj rafineriji u Bratislavi.
Kvalitet proizvoda potvrđen je analizom radioizotopa koju je provela nezavisna specijalizirana laboratorija Isotoptech Zrt. Uspješan proizvodni test potvrđuje da je MOL Grupa tehnološki spremna za proizvodnju alternativnih sintetičkih goriva, što je dio dugoročne strategije grupe "SHAPE TOMORROW".
U rafineriji u Bratislavi uspješno je proizveden HVO biodizel biljnog porijekla. HVO se proizvodi pomoću ulja ljuske indijskih oraščića, a rezultirajuća biokomponenta se obrađuje zajedno sa sirovom naftom. MOL Grupa već godinama koristi takozvani proces zajedničke prerade u rafineriji Dunava u Százhalombatti. Ovaj proces smanjuje emisije iz tradicionalnih goriva miješanjem biljnih ostataka, jer se bio i fosilne komponente direktno obrađuju u isto vrijeme tokom proizvodnje. Proizvodni test je bio uspješan - laboratorija Isotoptech Zrt u Mađarskoj analizirala je dizelski proizvod i potvrdila da sadrži potreban omjer HVO-a.
U isto vrijeme, rafinerija MOL Grupe u Bratislavi provela je još jedan proizvodni test, koji je koristio proces zajedničke prerade za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva (SAF). U ovom slučaju, kompanija je također stvorila vrijednost od otpada - djelimično rafinirano jestivo ulje je obrađeno zajedno sa tradicionalnom sirovinom. Test je dokazao da je proizvodna jedinica u rafineriji u Bratislavi, koja se koristi za proizvodnju standardnog zrakoplovnog kerozina, također pogodna za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva.
"Tehnološki smo spremni za proizvodnju biodizela na biljnoj bazi, kao i održivog zrakoplovnog goriva. To bi moglo otvoriti novo poglavlje u naporima MOL Grupe za održivost - nudimo našim kupcima sve raznovrsnija i kvalitetnija goriva, čime doprinosimo pametnoj energetskoj tranziciji", rekao je Csaba Zsótér, viši potpredsjednik za goriva u MOL Grupi.
"Činjenica da je Slovnaft uspješno prošao ovaj test potvrđuje našu poziciju važnog igrača u regiji srednje i istočne Europe. Kompetencije u hemijskoj proizvodnji koje smo stekli tokom duge historije kompanije moraju se očuvati i razvijati u skladu sa pravcem u kojem se kompanija kreće i budućnošću koju želimo stvoriti", izjavio je Gabriel Szabó, zamjenik predsjednika Upravnog odbora Slovnafta i potpredsjednik za poslovne operacije rafinerije i marketing MOL Grupe.
Trenutno, vrlo malo rafinerija u svijetu proizvodi SAF, što Slovnaft čini jednom od prvih rafinerija sposobnih za proizvodnju avionskog goriva koje zadovoljava zahtjeve kvaliteta za SAF. U kontekstu ekoloških ciljeva EU, SAF bi trebao činiti 2% ukupne potrošnje zrakoplovnog goriva od ove godine, a taj postotak će se postepeno povećavati svake godine. Predviđa se da će SAF dostići udio od 6% do 2030. godine, 20% do 2035. i 70% do 2050. godine. Ovi zahtjevi će se primjenjivati na sve letove koji polaze iz EU, bez obzira na odredište. Slovnaft, kao i MOL Grupa, također sarađuju sa Aeronautičkim fakultetom Tehničkog univerziteta u Košicama na testiranju SAF avio-goriva.
MOL Grupa
je međunarodna, integrisana maloprodajna kompanija za naftu, gas, petrohemiju i robu široke potrošnje, sa sjedištem u Budimpešti, Mađarska. Aktivan je u više od 30 zemalja, sa dinamičnom međunarodnom radnom snagom od 25.000 zaposlenih i više od 100 godina iskustva. MOL Grupa upravlja sa tri rafinerije i dva petrohemijska postrojenja pod integriranim upravljanjem lancem snabdijevanja u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj, te posjeduje mrežu od gotovo 2.400 benzinskih stanica u deset zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope. U svojim aktivnostima istraživanja i proizvodnje nafte i plina, MOL se oslanja na više od 85 godina iskustva u oblasti ugljikovodika i 30 godina iskustva u ubrizgavanju CO2.
MOL Grupa je posvećena transformaciji svog tradicionalnog poslovanja zasnovanog na fosilnim gorivima u niskougljični, održivi poslovni model i ima za cilj da postane neto ugljično neutralan do 2050. godine, istovremeno oblikujući niskougljičnu kružnu ekonomiju u Srednjoj i Istočnoj Evropi.