Baterije s vremenom gube kapacitet. To se odnosi i na one koji se nalaze u mobilnim telefonima te na one koji se nalaze u električnim automobilima.
Fenomen nikada prije nije bio u potpunosti objašnjen, ali sada je međunarodni istraživački tim sa Univerziteta CBU (Colorado, SAD) uspio da riješi zagonetku.
Litijum-jonska baterija je jedna od najčešćih baterija na svijetu i obično sadrži kobalt, koji je opasan za okolinu.
Inženjeri su pokušali da ga zamijene niklom i magnezijumom, ali nije ispalo baš dobro i smanjilo je količinu energije koju baterija može da uskladišti, navodi "Revija HAK".
Naučni tim s CBU-a je odlučio da istraži razlog zašto se litijum-jonska baterija degradira i otkrio da molekuli vodonika iz elektrolita baterije zauzimaju mjesta na katodi koju bi litijum-joni inače trebalo da zauzimaju.
Zbog toga litijum-joni imaju manje mjesta za vezivanje za katodu, smanjujući kapacitet baterije.
Sada se naučnici iz CBU-a nadaju da će njihovo otkriće dovesti do toga da će proizvođači baterija proizvesti novu vrstu premaza na katodi baterija koji blokira molekule vodonika, prenosi "AutoBlog".