Najava "smrti' dizelskih motora, prisiljavaju konstruktore na radikalne poteze. Tako se deceniju nakon što je sišla sa scene, priziva povratak tehn
Najava “smrti’ dizelskih motora, prisiljavaju konstruktore na radikalne poteze.
Tako se deceniju nakon što je sišla sa scene, priziva povratak tehnologije PDE (Pumpe-Düse Einheit), koju je Volkswagen koristio od 1998. do 2008.
Naime, direktno ubrizgavanje preko sklopa sa visokim pritiskom pumpe i brizgaljke koji se ugrađuje u svaki cilindar posebno (engl. Unit Injector), omogućava pritiske od 3.000 bara.
Premda ne pruža preciznost regulacije kao “common-rail’, omogućava 5 do 10 odsto nižu potrošnju, dakle i emisiju ugljen dioksida CO2.
Posljednja su istraživanja pokazala da se time mogu postići efekti, kojima se poništavaju negativnosti, prvenstveno u emisiji azotnih oksida NOx i čestica čađi.
No, sistemi za redukciju štetnih oksida i uklanjanje čađi znatno su napredovali u deset godina otkad je sistem PDE napušten.
Sada bez problema može ispuniti norme Euro 6b, koje stupaju na snagu na jesen 2019., uz benefite u snižavanju potrošnje i emisije CO2.
Energetika.ba / NN