MOL povećava tržišni udio i modernizira benzinske pumpe u Sloveniji
Mađarska energetska grupa MOL u Sloveniji, gdje nakon preuzimanja dijela benzinskih pumpi OMV-a i Ine ima 30-postotni tržišni udjel na tržištu naftnih derivata, planira ojačati servisnu mrežu i ponudu.
Smatraju da nema razloga za regulaciju cijena naftnih derivata ili da bi, ako regulacija ostane, marže trebale omogućiti pokrivanje troškova.
Preuzimanjem firme OMV Slovenija, koja se sada zove Mol & Ina, Mol je značajno ojačao svoju poziciju na slovenskom tržištu, gdje sada ima nešto više od 130 benzinskih servisa, od čega je 30 benzinskih pumpu Ina, a ostali su marke Mol. Ima tržišni udio od oko 30% i popeo se s 3. na 2. mjesto. U manje od godinu dana od preuzimanja sve su benzinske pumpe promijenile izgled, nude jedinstveno gorivo i ostalu robu i usluge, rekla je na konferenciji za novinare u Ljubljani Valerija Glavač, direktorica kompanija Mol & Ina i Mol Slovenija.
Kupci mogu koristiti karticu vjernosti ili Aplikacija se trenutno koristi na dvije trećine bivših benzinskih postaja OMV-a, a planirano je da će do kraja juna biti omogućena na svima. Jedan od ključnih stupova poslovnog modela je ugostiteljska ponuda Fresh Corner, rekao je Glavač. Sada je dostupan na 34 servisa, do kraja godine očekuje se na još 12, a na svima do kraja 2027. godine.
Izvršni direktor maloprodaje MOL grupe Robert Pitt izrazio je zadovoljstvo poslovanjem slovenskog dijela grupe. Rekao je da na svim tržištima na kojima posluju - grupa je prisutna u 10 zemalja sa šest robnih marki - žele povećati tržišni udjel, a potvrdio je i planove za širenje servisne mreže te poboljšanje i proširenje ponude u Sloveniji. Grupacija planira otvoriti ugostiteljske objekte Fresh Corner i izvan benzinskih pumpi, kao samostalne barove.
Na novinarski upit o utjecaju regulacije maloprodajnih cijena naftnih derivata na benzinskim postajama izvan autocesta u Sloveniji, izvršni direktor za potrošačke usluge u Mol grupi Peter Ratatics rekao je da regulacija nije upitna. manjih profita, ali gubitaka koje stvaraju, piše SEEbiz.
Glavač je dodao da, po njihovom mišljenju, regulacija tržišta nije potrebna, tim više nakon jačanja pozicije Shella (koji je kupio 39 od 119 benzinskih postaja OMV-a Slovenija, što je bio uslov da MOL dovrši preuzimanje). U slučaju daljnje regulacije ključno bi bilo da visina marže bude temeljena na analizama i omogućila bi pokrivanje troškova i veleprodajne i maloprodajne prodaje, dodala je. Na to je više puta dopisima upozoreno resorno ministarstvo.
Prema ugovoru o preuzimanju OMV-a Slovenija, MOL mora pokrenuti sudski postupak protiv države za nadoknadu štete za vrijeme regulacije cijena u proljeće 2022. godine, rekao je Ratatics i najavio da će oni biti pripremljeni u narednim mjesecima. Grupa ne otkriva kakav će biti odštetni zahtjev.
Mol je sada i među sponzorima Kolesarskog saveza Slovenije i njegovih reprezentacija. Ugovor su na današnjem skupu potpisali direktori firmi Mol & Ina i Mol Slovenija Glavač i predsjednik Kolesarskog saveza Slovenije Pavel Marđonović.