Energetika.ba
Utrostručen kapacitet

Rafinerije na zapadnoj obali SAD-a i TMX: Kako dodatni kapaciteti utiču na tržište nafte

Autor: Energetika.ba
Rafinerije na zapadnoj obali SAD-a i TMX: Kako dodatni kapaciteti utiču na tržište nafte
Foto: Agencjie

Prošireni naftovod Trans Mountain (TMX) u Kanadi, koji je započeo komercijalne operacije u maju, zasad nije imao značajan uticaj na troškove sirove nafte u rafinerijama na zapadnoj obali SAD-a, prema riječima kompanija koje tamo posluju.

Proširenje, koje je utrostručilo kapacitet cijevi iz Alberte do pacifičke obale Kanade na 890.000 barela dnevno (bpd), povećalo je pristup kanadskoj teškoj nafti rafinerijama na zapadnoj obali i otvorilo novi put za Aziju.

Rafinerije na zapadnoj obali SAD-a, koje uglavnom uvoze naftu brodom, očekivale su da će biti glavno odredište za kanadske barele.

Međutim, u prva tri mjeseca otkako je TMX počeo s radom, većina TMX barela je izvezena na tržišta u Aziji, rekao je Brian Mandell, izvršni potpredsjednik za marketing i komercijalne poslove u Phillips 66.

"Otprilike dvije trećine dodatnih TMX barela ide u Aziju, što nas je pomalo iznenadilo," rekao je Mandell tokom poziva s investitorima prošlog mjeseca.

Rafinerija sa sjedištem u Houstonu izjavila je u aprilu da će pristup jeftinijim teškim barelima iz Kanade pomoći u povećanju prihoda u njenim rafinerijama na zapadnoj obali, u Kaliforniji i Washingtonu.

Nezavisne rafinerije suočavaju se sa slabijom potražnjom goriva nego što se očekivalo, što je smanjilo marže u drugom kvartalu.

Realizovane marže Phillips 66 pale su na 10,01 dolar po barelu s 15,32 dolara u prethodnoj godini. Marža za rafineriju Marathon Petroleum-a za drugi kvartal iznosila je 17,37 dolara po barelu, u poređenju sa 22,10 dolara po barelu prošle godine. Valero Energy je saopćio da su njihove marže za rafinaciju bile skoro 28% niže nego prošle godine.

S obzirom na to da je transport barela u Aziju logistički složeniji i skuplji u poređenju s lako dostupnim američkim tržištem, mnogi investitori vjerovali su da će većina TMX nafte prvo otići na zapadnu obalu, rekao je analitičar Scotiabanka Paul Cheng u intervjuu.

"Ali se ispostavilo da to nije bio slučaj," dodao je Cheng.

Pretpostavka je bila da će novi tok nafte zamijeniti tešku naftu uvezenu na zapadnu obalu iz Latinske Amerike ili Bliskog Istoka i omogućiti rafinerijama da uštede na troškovima transporta, napomenuo je Cheng.

Mnogi analitičari su predviđali da će razlika između Western Canada Select (WCS) i američke nafte postupno opadati zbog dodatne izvozne kapacitete koju pruža TMX. Međutim, slobodni kapacitet cijevi nije poboljšao cijene kanadske nafte u prva tri mjeseca.

Rafinerija Marathon u Los Angelesu, najveća na zapadnoj obali s kapacitetom od 365.000 barela dnevno, bila bi među glavnim odredištima za teške kisele grade TMX-a.

Ostale rafinerije na zapadnoj obali, uključujući Valero-ovu rafineriju u Benicii i Chevron-ovu rafineriju u El Segundo, također koriste TMX naftu.

Zapadna obala SAD-a ima oko 2,5 miliona barela dnevno kapaciteta, prema podacima Američke uprave za energiju (EIA).

Rafinerije bi mogle početi vidjeti smanjenje troškova nafte u narednim mjesecima kako se dodatni kanadski teški bareli natječu s Alaskan North Slope (ANS) i drugim naftama koje se široko koriste u rafinerijama na zapadnoj obali, rekli su izvršni direktori.

"Što se promijenilo i što nam je prilično korisno je to što su ti dodatni kanadski bareli ušli na tržište i stavili pritisak na ANS barele," rekao je komercijalni direktor Marathon-a Rick Hessling.

Prosječne cijene ANS pale su u raspon od 85 dolara po barelu s oko 90 dolara u aprilu, prema podacima General Index-a.

Niže cijene ANS očekuje se da će početi smanjivati troškove nafte za rafinerije na zapadnoj obali, rekao je Gary Simmons, glavni operativni direktor u Valero-u.

ANS i druge nafte će i dalje biti dio rafinerske ponude na zapadnoj obali dok rafinerije još testiraju hoće li korištenje kanadske teške kisele nafte stvoriti probleme ili neefikasnosti u njihovim sistemima rafinacije.

"S vremenom, dok testirate tu vrstu nafte, vidjet ćete koju vrstu prirodnih ulja trebate koristiti za miješanje (s kanadskom teškom naftom) kako biste dobili najbolji prinos u vašoj konfiguraciji," rekao je Cheng iz Scotiabanka. "Taj proces će trajati mjesecima."