Energetika.ba
Novosti

Zašto Amerikanci nisu brzo usvojili električne automobile?

Autor: Energetika.ba
Zašto Amerikanci nisu brzo usvojili električne automobile?

Tokom proteklih nekoliko godina, analitičari su reklamirali električna auta kao budućnost transporta – u koju bi Amerikanci zaronili, željno i brzo. Tržište električnih auta se zaista širi, ali se čini da se 'revolucija' električnih vozila u SAD-u događa mnogo sporije nego što su neki analitičari i proizvođači automobila očekivali.

Od 2016., prodaja električnih vozila u SAD-u je porasla – sa skoro 65.000 vozila prodatih u 2017. na više od 800.000 vozila u 2022. Podaci analitičke kompanije Motor Intelligence pokazuju da je prodaja električnih vozila porasla za 51% u prvoj polovini 2023.. Međutim, ovi dobici su i dalje pad u odnosu na prošlogodišnji rast od 71% u istom vremenskom okviru. Tesla, koja vodi na tržištu sa više od polovine ukupne prodaje električnih vozila, nedavno je prijavila najnižu kvartalnu zaradu u dvije godine, što je dovelo do pada vrijednosti dionica kompanije od 138 milijardi dolara (111,4 milijarde funti).

Neki američki proizvođači automobila donose nove poslovne odluke na osnovu ovih signala.

General Motors – koji je prije dvije godine objavio cilj postepenog ukidanja motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. – povlači se od proizvodnog cilja od 400.000 EV do sredine 2024. godine. Takođe su otkazali planove za uparivanje sa Hondom za izgradnju linije pristupačnijih električnih vozila. U Fordu, rukovodioci odlažu milijarde dolara ulaganja u električna vozila, govoreći da im još nije potreban proizvodni kapacitet da bi zadovoljili potražnju.

Nije da Amerikanci ne žele kupovati električna vozila, kaže Elizabeth Krear, potpredsjednica odjela za električna vozila u kompaniji J.D. Power za obavještavanje potrošača.

„Svakog mjeseca istražujemo preko 2.000 kupaca novih vozila kako bismo procijenili njihovo interesovanje za električna vozila,“ kaže ona. "U oktobru je postotak kupaca novih vozila koji će vrlo vjerovatno uzeti u obzir električno vozilo s punom baterijom dostigao najviši nivo od 29,2%. Dakle, skoro svaki treći kupac novih vozila će vrlo vjerovatno razmotriti EV za svoje sljedeća kupovina vozila."

Ipak, nekoliko ključnih razloga usporilo je napredak usvajanja električnih vozila za američke vozače – barijere za koje su potrebna rješenja prije nego što se američka upotreba može naglo povećati kao što se predviđa.

Pitanje pristupačnosti

Glavna među ovim preprekama je pristupačnost. Čak i dok cijene padaju, a SAD uvode poreske olakšice, električna vozila ostaju mnogo skuplja od svojih kolega na sagorijevanje. Sa američkim kamatnim stopama na visokom nivou od dvije decenije, cijena za prosječnog američkog kupca automobila je previsoka.

Osim toga, dok automobilima na benzin treba održavanje i, naravno, benzin, cijena električnog automobila ne završava na parceli. U nekim državama, EV vozila su skuplja za registraciju. Neki zahtijevaju od svojih vlasnika da plaćaju redovne pretplate za usluge, a popravke su skuplje. Osim toga, fluktuirajući trošak električne energije znači da nije uvijek jeftinije koristiti gorivo za EV, ako vlasnik naplaćuje vlastitu zalihu.

Punjenje je izazov

Osim troškova instaliranja kućnog punjača, kaže Nunes, postoji još jedna prepreka za napajanje električnih vozila za mnoge prosječne Amerikance: te punjače nema gdje staviti.

„Moglo bi imati smisla [kupiti EV] ako biste to vozilo mogli napuniti na prilazu svoje kuće dok spavate“, kaže on. "Problem je što mnogi Amerikanci nemaju čak ni prilazne puteve." Krear iz J.D. Powera dodaje da "jedan od tri kupca nema pristup kućnom punjenju".

Dodatak, a ne zamjena

Napredak u prodaji električnih vozila posljednjih godina, kaže Nunes, predvodili su rani korisnici – ljudi za koje je EV bilo lako prodati. Sada, većina ljudi zainteresiranih za posjedovanje EV-a to već ima. Amerikanci sa srednjim prihodima trebali bi biti sljedeća ciljna grupa kupaca, ali on vjeruje da ih kompanije nisu uspjele angažirati da uskoče na tržište.

Osim toga, čak ni potrošači koji su kupili EV ne zamjenjuju potpuno vozila na benzin. Umjesto potpunog prelaska na električnu energiju, potrošači često dopunjuju svoje osobne vozne parkove.

(Energetika.ba)