Huawei najavljuje baterijsku revoluciju, stručnjaci ostaju skeptični

Huawei je izazvao veliku pažnju najavom nove čvrste baterije koja bi mogla promijeniti budućnost električnih vozila.
Firma tvrdi da je razvila tehnologiju koja bi mogla donijeti znatno veći doseg i brže punjenje vozila na struju. No, stručnjaci upozoravaju da postoji velika razlika između laboratorijskih rezultata i primjene u stvarnom svijetu.
Tehnološki proboj
Prema pisanju portala Car News China, Huawei je prijavio patent za bateriju energetske gustoće od 400 do 500 Wh/kg. To bi značilo dvostruko ili čak trostruko veću gustoću od trenutnih baterija u električnim automobilima. Patent uključuje metodu dodavanja dušika sulfidnim elektrolitima kako bi se smanjile nuspojave na dodiru s litijem. Ipak, većina tehničkih pojedinosti još uvijek nije javno objavljena.
Huawei sam ne proizvodi električna vozila, već razvija tehnološka rješenja koja koristi u saradnji s kineskim proizvođačima automobila. Time se pridružuje drugim globalnim igračima poput BMW-a, Mercedesa, Volkswagena, BYD-a i Stellantisa, koji također ulažu u razvoj čvrstih baterija.
Izazovi primjene
Firma je dodatno zaintrigirala javnost tvrdnjom da njihova tehnologija omogućava do 3000 kilometara dosega s jednim punjenjem. Osim toga, obećano je punjenje od 10 do 80 posto u manje od pet minuta. Iako ovakvi brojevi zvuče impresivno, u industriji vlada znatan skepticizam, prenosi Financa ba.
Profesor energetskog inženjerstva Yang Min-ho sa Sveučilišta Dankook u Južnoj Koreji upozorio je na velike izazove u prenošenju laboratorijskih rezultata u masovnu proizvodnju. Prema njegovim riječima, ovi rezultati su možda mogući u kontroliranim uvjetima, ali stvarna primjena zahtijevala bi rješavanje problema s toplinom i stabilnošću. Također ističe da je metoda s dušikom već poznata i teško ju je prilagoditi za globalnu proizvodnju.
Tržište i izazovi
Analitičari dodaju da bi za postizanje najavljenog dometa bila potrebna velika baterija, što bi povećalo težinu vozila i smanjilo učinkovitost vožnje. Smatraju kako je realniji cilj razviti baterije koje omogućuju do 1000 kilometara dosega s kompaktnijim i lakšim paketima. To bi imalo više smisla u tržišnom i tehničkom pogledu.
Uprkos sve većem interesu za čvrste baterije, mnogi stručnjaci smatraju da je tržišna primjena još daleko. Tehnologija je još uvijek u fazi razvoja i pred njom je niz prepreka prije nego što postane svakodnevna stvarnost.
Kako piše Zimo, Kina je lider u inovacijama na području električnih vozila i intenzivno ulaže u nove vrste baterija. No, ni to nije garancija da će tehnologija uskoro biti dostupna u serijskoj proizvodnji. Utrka za dominaciju na tržištu električne mobilnosti nastavlja se, ali uz mnogo neodgovorenih pitanja.
Zaključno, iako su Huaweijeve najave uzbudljive, put od patenta do masovne proizvodnje dug je i pun izazova.