Energetika.ba
Električna vozila

Huawei najavljuje baterijsku revoluciju, stručnjaci ostaju skeptični

Autor: Energetika.ba
Huawei najavljuje baterijsku revoluciju, stručnjaci ostaju skeptični
Foto: X.com

Huawei je izazvao veliku pažnju najavom nove čvrste baterije koja bi mogla promijeniti budućnost električnih vozila.

Firma tvrdi da je razvila tehnologiju koja bi mogla donijeti znatno veći doseg i brže punjenje vozila na struju. No, stručnjaci upozoravaju da postoji velika razlika između laboratorijskih rezultata i primjene u stvarnom svijetu.

Tehnološki proboj

Prema pisanju portala Car News China, Huawei je prijavio patent za bateriju energetske gustoće od 400 do 500 Wh/kg. To bi značilo dvostruko ili čak trostruko veću gustoću od trenutnih baterija u električnim automobilima. Patent uključuje metodu dodavanja dušika sulfidnim elektrolitima kako bi se smanjile nuspojave na dodiru s litijem. Ipak, većina tehničkih pojedinosti još uvijek nije javno objavljena.

Huawei sam ne proizvodi električna vozila, već razvija tehnološka rješenja koja koristi u saradnji s kineskim proizvođačima automobila. Time se pridružuje drugim globalnim igračima poput BMW-a, Mercedesa, Volkswagena, BYD-a i Stellantisa, koji također ulažu u razvoj čvrstih baterija.

Izazovi primjene

Firma je dodatno zaintrigirala javnost tvrdnjom da njihova tehnologija omogućava do 3000 kilometara dosega s jednim punjenjem. Osim toga, obećano je punjenje od 10 do 80 posto u manje od pet minuta. Iako ovakvi brojevi zvuče impresivno, u industriji vlada znatan skepticizam, prenosi Financa ba.

Profesor energetskog inženjerstva Yang Min-ho sa Sveučilišta Dankook u Južnoj Koreji upozorio je na velike izazove u prenošenju laboratorijskih rezultata u masovnu proizvodnju. Prema njegovim riječima, ovi rezultati su možda mogući u kontroliranim uvjetima, ali stvarna primjena zahtijevala bi rješavanje problema s toplinom i stabilnošću. Također ističe da je metoda s dušikom već poznata i teško ju je prilagoditi za globalnu proizvodnju.

Tržište i izazovi

Analitičari dodaju da bi za postizanje najavljenog dometa bila potrebna velika baterija, što bi povećalo težinu vozila i smanjilo učinkovitost vožnje. Smatraju kako je realniji cilj razviti baterije koje omogućuju do 1000 kilometara dosega s kompaktnijim i lakšim paketima. To bi imalo više smisla u tržišnom i tehničkom pogledu.

Uprkos sve većem interesu za čvrste baterije, mnogi stručnjaci smatraju da je tržišna primjena još daleko. Tehnologija je još uvijek u fazi razvoja i pred njom je niz prepreka prije nego što postane svakodnevna stvarnost.

Kako piše Zimo, Kina je lider u inovacijama na području električnih vozila i intenzivno ulaže u nove vrste baterija. No, ni to nije garancija da će tehnologija uskoro biti dostupna u serijskoj proizvodnji. Utrka za dominaciju na tržištu električne mobilnosti nastavlja se, ali uz mnogo neodgovorenih pitanja.

Zaključno, iako su Huaweijeve najave uzbudljive, put od patenta do masovne proizvodnje dug je i pun izazova.