
Janaf je u petak iskazao nezadovoljstvo, kako navodi, "jednostranom i tendencioznom" javnom komunikacijom MOL Grupe u povodu potpisivanja jednogodišnjeg ugovora za transport nafte.
MOL i Slovnaft u srijedu su izvijestili kako su nezadovoljni što su ugovor s Janafom za transport nafte potpisali na samo godinu dana, a tvrde i da im je Janaf zaračunao po cijenama znatno višima od evropskih.
No, Janaf danas tvrdi da je članicama MOL grupe ponudio izbor između potpisivanja jednogodišnjeg i višegodišnjeg ugovora, a da su članice MOL grupe same odabrale ugovor na kraće razdoblje.
Stoga u Janaf-u smatraju neprimjerenim izražavanje žaljenja MOL Grupe što nije potpisan višegodišnji ugovor, kao i pokušaj prebacivanja odgovornosti za navodnu slabiju sigurnost opskrbe i visoke cijene energenata u regiji na Janaf.
- Takve konstatacije najoštrije odbacujemo, poručuju iz Janafa.
Kad je riječ o cijenama transporta sirove nafte, Janaf kaže da "ne postoji evropski benchmark cijena transporta nafte naftovodnim sustavima".
Svaki je naftovod specifičan prema svom geografskom položaju i okruženju. U tom kontekstu Janafov transportni sistem zahtijeva mnogostruko veća ulaganja u održavanje strateškog huba za prihvat tankera, kao i cijele trase koja prolazi različitim i vrlo zahtjevnim terenima, zbog čega je trošak sigurnosti sistema te zaštite i očuvanja okoliša iznimno visok", navode iz Janafa.
Napominju kako je Janaf ujedno komercijalna kompanija koja ostvaruje dobit za dioničare, dok je značajan broj preostalih naftovoda u vlasništvu vertikalno integriranih naftnih kompanija te vlasnici njima često transportiraju naftu do vlastitih rafinerija, prema tarifama s minimalnim profitnim zahtjevima ili bez njih, prenosi SEEbiz.
- Cijene transporta nafte Janafovim transportnim sistemom dosljedno se određuju na temelju iste metodologije za sve naše partnere, pa su tako i Janaf i članice MOL grupe niz godina sklapali ugovore po zajednički utvrđenim komercijalnim uvjetima, ističu iz Janafa.
Naglašavaju kako su posvećeni razvoju i izgradnji partnerskog odnosa sa članicama MOL grupe te bi pozdravili sklapanje višegodišnjeg ugovora o transportu nafte s MOL-om i Slovnaftom, a povećanje količina sirove nafte koje MOL Grupa transportira prema središnjoj Europi bi sukladno važećim komercijalnim uvjetima rezultiralo i povoljnijom cijenom.
- Kao što smo više puta javno naglašavali, a i dokazali u testiranjima izvršenima zajedno s predstavnicima MOL grupe, Janaf je tehnološki i na svaki drugi način spreman zadovoljiti potrebe rafinerija MOL Grupe za sirovom naftom u cijelosti, zaključuje se u priopćenju Janaf-a.
Janaf odbacuje MOL-ove tvrdnje o prekratkom i skupom ugovoru
Janaf je u petak iskazao nezadovoljstvo, kako navodi, "jednostranom i tendencioznom" javnom komunikacijom MOL Grupe u povodu potpisivanja jednogodišnjeg ugovora za transport nafte.
MOL i Slovnaft u srijedu su izvijestili kako su nezadovoljni što su ugovor s Janafom za transport nafte potpisali na samo godinu dana, a tvrde i da im je Janaf zaračunao po cijenama znatno višima od europskih.
No, Janaf danas tvrdi da je članicama MOL grupe ponudio izbor između potpisivanja jednogodišnjeg i višegodišnjeg ugovora, a da su članice MOL grupe same odabrale ugovor na kraće razdoblje.
Stoga u Janaf-u smatraju neprimjerenim izražavanje žaljenja MOL Grupe što nije potpisan višegodišnji ugovor, kao i pokušaj prebacivanja odgovornosti za navodnu slabiju sigurnost opskrbe i visoke cijene energenata u regiji na Janaf.
- Takve konstatacije najoštrije odbacujemo, poručuju iz Janafa.
Kad je riječ o cijenama transporta sirove nafte, Janaf kaže da "ne postoji evropski benchmark cijena transporta nafte naftovodnim sustavima".
Svaki je naftovod specifičan prema svom geografskom položaju i okruženju. U tom kontekstu Janafov transportni sistem zahtijeva mnogostruko veća ulaganja u održavanje strateškog huba za prihvat tankera, kao i cijele trase koja prolazi različitim i vrlo zahtjevnim terenima, zbog čega je trošak sigurnosti sistema te zaštite i očuvanja okoliša iznimno visok", navode iz Janafa.
Napominju kako je Janaf ujedno komercijalna kompanija koja ostvaruje dobit za dioničare, dok je značajan broj preostalih naftovoda u vlasništvu vertikalno integriranih naftnih kompanija te vlasnici njima često transportiraju naftu do vlastitih rafinerija, prema tarifama s minimalnim profitnim zahtjevima ili bez njih, prenosi SEEbiz.
- Cijene transporta nafte Janafovim transportnim sistemom dosljedno se određuju na temelju iste metodologije za sve naše partnere, pa su tako i Janaf i članice MOL grupe niz godina sklapali ugovore po zajednički utvrđenim komercijalnim uvjetima, ističu iz Janafa.
Naglašavaju kako su posvećeni razvoju i izgradnji partnerskog odnosa sa članicama MOL grupe te bi pozdravili sklapanje višegodišnjeg ugovora o transportu nafte s MOL-om i Slovnaftom, a povećanje količina sirove nafte koje MOL Grupa transportira prema središnjoj Europi bi sukladno važećim komercijalnim uvjetima rezultiralo i povoljnijom cijenom.
- Kao što smo više puta javno naglašavali, a i dokazali u testiranjima izvršenima zajedno s predstavnicima MOL grupe, Janaf je tehnološki i na svaki drugi način spreman zadovoljiti potrebe rafinerija MOL Grupe za sirovom naftom u cijelosti, zaključuje se u priopćenju Janaf-a.