Kijin koncept Futuron pokazao dizajn električne budućnosti

Kijin koncept Futuron pokazao dizajn električne budućnosti

Kia Motors pokazala je novo konceptno vozilo Futuron, kupeovski SUV s pogonom na sva 4 točka (e-AWD), koji najavljuje kako će u skoroj budućnosti izgl

Kia Motors pokazala je novo konceptno vozilo Futuron, kupeovski SUV s pogonom na sva 4 točka (e-AWD), koji najavljuje kako će u skoroj budućnosti izgledati dizajn električnih vozila.

Koncept Futuron predstavlja moderan i samouvjeren izgled progresivnog električnog kupeovskog SUV-a, onako kako ga vidi Kia. Samo ime Futuron sastavljeno je od engleskih riječi ‘future’ i ‘on’, što znači upaljenu, električnu prirodu budućeg SUV dizajna ove sve popularnije marke automobila.

S dizajnom, koji se temelji na dinamičnim, čistim linijama, koncept Futuron združuje elegantne proporcije s čistim linijama i površinama. Njegova laka SUV kupeovska karoserija utjelovljava potpuno električni 4×4 pogon, omotan odvažnom, modernom vanjštinom, koja se dobro slaže s prilagodljivom, visokotehnološkom unutrašnjošću.

Futuron, kojeg su dizajnirali u Kijinom dizajnerskom središtu u Koreji, upravo je debitovao na međunarodnom salonu u Šangaju, gdje će ga posjetioci moći pogledati do 10. novembra.

Električni SUV kupe sa “360-stepenim jezgrom”

Koncept Kia Futuron temelji se na “360-stepenoj” dizajnerskoj koncepciji koju karakterišu čiste, glatke linije bez nepotrebnih ornamenata. Karoserijske površine stvaraju niz napetih, tečnih linija, koje se okreću, šire i skupljaju oko karoserije. Rezultat je elegantan i aerodinamičan izgled.

Futuron između ostalog odskače i zbog svojih impozantnih proporcija. Njegove dimenzije – dužina: 4.850 mm, visina: 1.550 mm, međuosovinski razmak: 3.000 mm – i viši klirens djeluju skladno s nisko postavljenom karoserijom, što kreira dinamičan, samouvjeren stav. Poređenja radi navedene su dimenzije Kijinog najvećeg SUV-a Sorenta (dužina: 4.800, visina: 1.690 mm, međuosovinski razmak: 2.780 mm), koji je dimenzijama mnogo skromniji. Nizak stav SUV kupea ostavlja moćan utisak, koji će možda u skoroj budućnosti postati prepoznatljiv znak novih modela Kia. Oni će biti samouvjereni, sportski i moderni, ali ujedno i elegantni.

Mreža laserskih radara (LiDAR) za 4. stepen autonomne vožnje

Potpuno električni pogon Futurona omogućava takav oblik. Snažna baterija smještena je nisko ispod dna kabine i pruža električnu energiju za četiri elektro motora, koji su ugrađeni u točkove. Nizak položaj vozila skladan je s niskim centrom gravitacije i vrhunskim e-AWD sistemom, koji se munjevito odaziva na vozačeve inpute.

Futuron, koji je sportsko vozilo na SUV platformi, sa svojim udobnim, nazad nagnutim sjedištima korisnicima pruža novi način interaktivnog voznog iskustva, koji je primjeren za urbanu sredinu. Različiti elementi konstrukcije i oblika vozila omogućavaju jaku povezanost između vozača i vozila.

Prednji dio karoserije proteže se od poklopca motora gotovo do kabine čime se stvara veza između vozačevog sjedišta i ceste ispred njega. Krov je neuobičajen, jer ima panoramski prozor u obliku dijamanta sa 360-stepenim jezgrom, što podsjeća na tradicionalnu predstavu o NLO-ima i letećim tanjirima. Pored pružanja prirodnog svjetla u kabini takav krov, koji je produžen do sredine poklopca motora, vozačima omogućava izuzetan pregled ceste ispred vozila. Na staklenom krovu je ugrađena mreža laserskih radara (LiDAR), koja spada u 4. stepen autonomne vožnje bez upotrebe ruku i očiju u većini uslova vožnje.

360-stepena tematika očigledna je kod osvjetljenja, koje naglašava oštre karakterne crte, koje zaokružuju Futuronovu karoseriju. Ova zabavna i interaktivna funkcija se osvjetljavanjem odaziva na pokrete i pomjeranje izvan vozila i time dokazuje blisku vezu između vozila i vozača, još prije ulaska u vozilo.

Novo “tigrovo lice”

Sprijeda Futuron donosi novu modifikaciju ‘tigrovog nosa’, maske motora, koja je duže od desetljeća karakteristična za Kijin dizajn. Uz zadržavanje osnovnih principa dizajna – čist izgled sa bedžom na sredini – dizajneri su pomjerili granice širenjem izgleda prednjeg dijela vozila i tako stvorili zadržano, ali dovoljno elegantno ‘tigrovo lice’.

Nov izgled prednjeg dijela, sličan onom od koncepta Imagine by Kia, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi, najavljuje dizajn budućih električnih vozila Kia.

Prilagodljiv i autonoman prostor u kabini

Konstrukcija električnog pogona i ugradnja sistema 4. stepena autonomne vožnje je omogućila nastanak prostrane i prilagodljive kabine kakvu do sada još nismo vidjeli. Prednja sjedišta su napravljena od prilagodljivih materijala i mogu se postaviti u uspravan ‘vozni’ položaj ili položaj za odmor, kada su nagnuta nazad za odmaranje, što je karakteristično za prvu klasu u avionima. Aktiviranjem Futuronove autonomne vožnje se prednja sjedišta nagnu, dok se upravljački obruč pomjera prema armaturnoj ploči. Ležeći položaj sjedišta smanjuje umor na dužim relacijama, prenosi Klix.

Jedno od najizrazitijih područja u kabini je kokpit. Grafički korisnički interfejs (GUI) kokpita iskače iz vrata na vozačevoj strani i obavija se oko upravljačkog obruča kao nekakav luk. To spaja instrument ploču direktno s audio-video ekranom na središnjoj konzoli i povezano je sa ekranom, ugrađenim na upravljačkom obruču. GUI interfejs, kojim upravlja tehnologija umjetne inteligencije, prikazuje korisne informacije o autonomnoj vožnji i navigaciji, što omogućava jedinstveno korisničko iskustvo. Završetak luka kokpita s GUI interfejsom je usmjeren prema cesti i izgleda kao interaktivno osvjetljenje zvjezdanog oblaka.

Iako zasad još nije potvrđena masovna proizvodnja Futurona neka njegova rješenja će Kia sigurno koristiti u svojim budućim modelima.

Energetika.ba